اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مراسم گرامیداشت آیت الله مصباح در بیرجند برگزار شد

مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال علامه محمدتقی مصباح یزدی با حضور جمعی از مسئولان استانی و مردم در مسجدالحسین(ع) جوادیه بیرجند برگزار شد.

مراسم گرامیداشت آیت الله مصباح در بیرجند برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام سید محمد حسین راجی از اساتید حوزه و دانشگاه و نویسنده کتاب سعود چهل ساله امشب (۱۱ دی) در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی با بیان اینکه عمل به موقع و زمان شناسی از ویژگی های بزرگان دین از جمله آیت الله مصباح است، گفت: بسیاری از خواص موقعیت زمانه خود را درست تشخیص ندادند و امام زمان خود را تنها گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه آنچه که عاشورائیان را کربلایی کرد، تنها نمازشان نبود بلکه بصیرت و عمل به موقع در اطاعت از امام زمانشان بود، اظهارداشت: حضرت آیت الله مصباح یک زمان شناس با بصیرت بود که نقش روشنگری و حضور شخصی ایشان در جبهه انقلاب و عمل بهنگام به وظایف از ویژگی‌های بازر ایشان است.

این استاد دانشگاه گفت: اوج زمانشاسی ایشان در دهه هفتاد بود، آن زمان که همه جمع شدند تا اثری از اسلام نماند و با ظاهر روشن اندیشانه می خواستند به اسلام ضربه بزنند، آیت الله مصباح عَلَم دفاع از ولایت و اسلام را برداشت و با وجود توهین روزنامه های زنجیره ای به ایشان، اما یک تنه مقابل این فتنه ها ایستاد، جریان غرب گرا و روزنامه های زنجیره ای تاکنون نبوده که بر علیه شخصی این چنین توهین کنند، اما ایشان دست از کار برنداشت.

حجت الاسلام راجی با بیان اینکه حضرت آیت الله مصباح، موسس موسسه امام خمینی (ره) و طرح ولایت هستند، یادآور شد: این موسسه و طرح ولایت خروجی های بسیار ماندگاری دارد و نیروهای بسیار خوبی در آنجا مبانی فکری آنها شکل می گیرد.

وی با اشاره به اینکه عمل به هنگام اصل اساسی کار مؤمنان است، افزود: جوانان حکم جهاد مقام معظم رهبری را شنیدند و لبیک گفتند و با وجود مشکلات اقتصادی در کشور اما از نظام جانانه دفاع می کنند و نمی‌گذارند امام شان تنها بماند.

پایان پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول