اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

تقاضای رئیس ستاد ارتش باکو از نیروها برای حفظ آمادگی رزمی

به دنبال دیدار نخست وزیر و وزیر دفاع ارمنستان از خطوط مرزی، مقام‌های ارشد نظامی جمهوری آذربایجان نیز از نیروهای خود در مناطق آزاد شده بازدید کردند و خواستار حفظ آمادگی رزمی شدند.

تقاضای رئیس ستاد ارتش باکو  از نیروها برای حفظ آمادگی رزمی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال دیدار روز گذشته نخست وزیر و وزیر دفاع ارمنستان از خطوط مرزی، مقام‌های ارشد نظامی جمهوری آذربایجان نیز از نیروهای خود بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری «آذرنیوز» ژنرال «کریم ولی اف» معاون اول وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش جمهوری آذربایجان به همراه فرماندهان ارشد این وزارتخانه از یگان‌های نظامی مستقر در مناطق آزاد شده بازدید کردند.

ولی اف هنگام دیدار با ستاد فرماندهی سپاه ارتش، دستوراتی از سوی ژنرال «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان ارائه کرد.و ی بر اهمیت افزایش شدت تمرینات میدانی تاکید کرد. ژنرال ولی اف خواستار حفظ وضعیت آمادگی رزمی نیروها در سطح بالا شد.

وی در دیدار با پرسنل نظامی مدعی شد که تحت رهبری «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان توان عملیاتی و رزمی ارتش این کشور  افزایش چشمگیری داشته است.

این در حالی است که «نیکول پاشینیان» نخست وزیر و «سورن پاپیکیان» وزیر دفاع ارمنستان  نیز روز شنبه از پایگاه‌های نظامی این کشور در ایام تعطیلات سال نو و کریسمس بازدید کردند.

پاشینیان با نظامیان و فرماندهان در مواضع نظامی دیدار کرد و از نزدیک با کارهای مهندسی انجام شده در خطوط مقدم، نحوه خدمت و وضعیت معیشتی نیروها آشنا شد.

نیکول پاشینیان شماری از نیروهای نظامی ارمنستان  را به خاطر فداکاری و شجاعت در طول خدمت ستود. وی گفت: «از همه شما به خاطر خدمتتان تشکر می‌کنم و برای شما آرزو‌های خوب دارم. باید درک کنیم که پیروزی آسان نخواهد بود، امروز باید این سختی را تحمل کنیم تا زندگی برای نسل فردا آسان شود. این سرنوشت ماست و باید عبرت بگیریم. وظیفه ما این است که یک کشور قوی داشته باشیم.»

ارمنستان کماکان با  جمهوری آذربایجان مشکل دارد و در روزهای  اخیر نیروهای باکو مسیر مهم «لاچین» را مسدود کرده‌اند. باکو البته مدعی است که از جانب ارمنستان در این منطقه تهدید می‌شود و هرگز این مسیر را مسدود نکرده است.

یک قانونگذار ارشد ارمنستان به تازگی اظهار داشت که تنها روسیه می‌تواند مسیر مسدود شده لاچین را بازگشایی کند و برقراری ثبات در منطقه قفقاز به نفع کشورهای منطقه از جمله ارمنستان، ایران و روسیه است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول