اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تأمین آب شرب سیستان و بلوچستان در رأس توجه دولت قرار دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تأمین آب شرب سیستان و بلوچستان در رأس توجه دولت قرار دارد بنابراین به موازات اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان، اجرای طرح‌های اضطراری و طرح‌های آبرسانی باید تسریع شود.

تأمین آب شرب سیستان و بلوچستان در رأس توجه دولت قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی امروز در نشست با مدیران صنعت آب سیستان و بلوچستان، با اشاره به اینکه در مناطق مختلف کشور با توجه به شرایط اقلیمی، اقدامات متعددی برای تأمین آب شرب انجام شده است اظهار داشت: در استان نیز به دلیل شرایط موجود طرح‌های تأمین آب شرب برای مردم تعریف و در دست اجرا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه موضوع تأمین آب شرب استان در رأس توجه قرار دارد، افزود: این مهم در جلسه هیأت دولت اعلام و راهکارهای اجرایی برای کاهش مشکل آبی استان دیده شده است.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه شرایط به گونه‌ای است که با حساسیت خاصی مسائل و مشکلات استان دنبال می‌شود، تأکید کرد: تأمین آب شرب با استفاده از طرح‌های دانش بنیان و استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب برای مصارف کشاورزی و صنایع در دستور کار قرار گیرد.

کرمی در ادامه با اشاره به اجرای طرح‌های بزرگ آبرسانی در سیستان و بلوچستان، گفت: به موازات اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان، اجرای طرح‌های اضطراری و طرح‌های آبرسانی باید تسریع شود.

استاندار سیستان و بلوچستان، سرعت بخشیدن به طرح انتقال آب از تهلاب به زاهدان را با توجه به تنش آبی این شهر ضروری دانست و خواستار تسریع عملیات طرح تأمین آب شهر زاهدان از هامون هیرمند که چاه های آن در حال حفاری است شد.

وی گفت: احداث سدهای کنترل سیلاب که دارای پتانسیل آبی هستند، به منظور استفاده در مصارف کشاورزی و همچنین طرح‌های آبخیزداری باید در برنامه کاری قرار بگیرد.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول