اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جان فدا| امام جمعه زنجان: اندیشه سردار سلیمانی نمایان‌تر می‌شود/ 35 محور شخصیتی حاج قاسم به تعبیر رهبر انقلاب

امام جمعه زنجان با بیان اینکه هر چه زمان می‌گذرد عرصه فکر، اندیشه و عمل سردار دل‌ها بیشتر خودش را نشان می‌دهد، گفت: شهید سلیمانی چه قبل از شهادت و چه بعد از شهادتش الگو بود و دشمن در حال حاضر هم با شنیدن اسم وی لرزه بر اندامش می‌افتد.

جان فدا|  امام جمعه زنجان: اندیشه سردار سلیمانی نمایان‌تر می‌شود/ 35 محور شخصیتی حاج قاسم به تعبیر رهبر انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در
در مراسم اجلاسیه مجمع بسیجیان استان زنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره  مالک اشتر دوران، سید الشهدای جبهه مقاومت، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: هر چه زمان می‌گذرد عرصه فکر، اندیشه و عمل سردار دل‌ها بیشتر خودش را نشان می‌دهد.
امام جمعه زنجان تصریح کرد: صاحب نظران عرصه سیاست و دیپلماسی، دانش نظامی و اجتماعی و حتی دشمنان تدابیری که در رابطه با شهید سلیمانی دارند، آن طور که احساس می‌شود منصفانه و واقع بینانه قضاوت کرده‌اند.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه داشتن اعتماد بنفس بالا نشانه با خدا بودن است که شهید سلیمانی این مولفه را داشت و نتیجه‌اش را هم گرفت، گفت: در رابطه با شهید سلیمانی بیش از ۳۵ محور مقام معظم رهبری بیان کردند، ضمن اینکه حضرت علی (ع) از شهادت چند نفر از جمله عمار و مالک اشتر متاثر بود.

وی با بیان اینکه رفتار و اندیشه و ایمان شهید سلیمانی آن‌قدر بلند بود که هیچ پرنده بلند پروازی بر اندیشه بلند او نمی‌تواند برسد، عنوان کرد: انسان وقتی برای رضای خدا کاری را انجام بدهد، چه در حیات دنیوی و چه بعد از حیات آثار وی برجا می‌ماند.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس انسان‌های بزرگی برای ماندگاری انقلاب اسلامی فدا شدند، بیان داشت: این انسان‌ها آماده به میدان رفته بودند و آنها چه در دوران حیات و چه بعد از حیات منشاء تحرک و اثر گذاریشان ماندگار شده است.
وی با بیان اینکه شهید سلیمانی چه قبل از شهادت و چه بعد از شهادتش الگو بود و دشمن در حال حاضر هم با شنیدن اسم وی لرزه بر اندامش می‌افتد، گفت: دشمن خودش اذعان دارد که، کسی که در یک عرصه مقابلمان ایستاده بود الان در چند عرصه ایستاده است و این حماقت دشمن بود.
آیت‌الله خاتمی به ظرفیت و برکت وجودی شهید سلیمانی اشاره و عنوان کرد: جهاد تبیین واجب است و وظیفه سنگینی در برابر نوجوانان و جوانان داریم که باید شناسانده  شود و هر کس از خانواده خودش شروع کند و نیازی به تریبون نیست.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه گزارش‌های خوبی در جلسات ارائه و شنیده می‌شود ولی احساس بنده این است که خیلی نتوانسته‌ایم حرف تازه که بشود، اجرایی کرد ارایه بدهیم، افزود:  مقام معظم رهبری از بسیج انتظاراتی دارد، جسارت مطالباتی دارد، از این رو خود بسیجی که مطالبات امامش را عملی و اجرایی نکند از دیگران نباید انتظار داشت.
امام جمعه زنجان به تعبیر رهبری از بسیج، با این عنوان که «بسیج می‌تواند دستگاه‌های مسوول را هم در جهت دهی و هم در هدف گذاری و هم در عمل یاری دهد» اشاره کرد و افزود: در رابطه با بیانیه  گام دوم انقلاب همه وظیفه‌ی سنگینی داریم و  نقشه همین است و ریل گذاری‌ها هم باید با توجه به این نقشه انجام بشود.
وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات و موانع در استان باید احصا شود و کارگروه‌های که در این مجمع حضور دارند، نقش موثری در این موضوع دارند، افزود: اگر در استان ما  نقطه ضعف و کاستی است  شناسایی شود و بعد از شناسایی، از چند کار گروه کمک فکری بگیریم و از تجربه و دانش وفهم تسلط کسانی که به این مساله‌ها اشراف دارند استفاده کنیم.
انتهای پیام/ ۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول