اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

سردرگمی دانش آموزان از وضعیت تعطیلی مدارس در استان مرکزی/ والدین از تعطیلی‌های مکرر ناراضی‌اند

عدم اطلاع رسانی درست و صحیح از وضعیت تعطیلی مدارس استان مرکزی طی روزهای اخیر، موجب سردرگمی والدین و دانش آموزان شده است.

سردرگمی دانش آموزان  از وضعیت تعطیلی مدارس در استان مرکزی/ والدین از تعطیلی‌های مکرر ناراضی‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، طی روزهای اخیر عدم اطلاع رسانی درست و صحیح از وضعیت تعطیلی مدارس استان مرکزی، موجب سردرگمی والدین و دانش آموزان و نارضایتی آنها شده است.

 آلودگی و بردوت هوای اراک طی هفته‌های اخیر بارها و بارها مدارس و کلاس‌های درس برخی شهرستان‌های استان مرکزی از جمله اراک و ساوه را به تعطیلی کشاند و بار دیگر بستر فضای مجازی را برای کلاس‌های غیرحضوری داغ کرد.

هرچند تعطیلی‌های مداوم و کلاس‌های غیرحضوری موجب گلایه و نارضایتی بسیاری از والدین شده و آنها این روند را موجب لطمه زدن به کیفیت تحصیل فرزندان خود می‌دانند، اما آنچه بیش از این نارضایتی والدین و دانش آموزان را به دنبال داشته، عدم اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع از نحوه فعالیت مدارس و یا تعطیلی کلاس‌های درس است.

به نظر می‌رسد اعلام دیرهنگام، اصلاحیه‌ها و نبود روند مناسب در اعلام تعطیلی مدارس موجب سردرگمی دانش آموزان شده و نارضایتی‌هایی را در پی داشته است.

در ساعت 20 شب گذشته رسانه‌ها به نقل از استانداری مرکزی از تغییر ساعت فعالیت مدارس بر اساس مصوبات کارگروه مدیریت تامین پایدار انرژی استان خبر داده و به نقل از فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی اعلام کردند: با توجه به تداوم برودت و آلودگی هوا، ضرورت صرفه جویی و مدیریت مصرف بهینه انرژی به ویژه گاز و برق در زمستان و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی استان مقرر شد مدارس، موسسات و آموزشگاه‌های تحت پوشش آموزش و پرورش (اعم از دولتی و غیردولتی) دوره ابتدایی، در استان مرکزی امروز یک شنبه در نوبت صبح با ۱.۵ ساعت تاخیر و از ساعت ۹صبح و سایر مدارس به صورت حضوری فعالیت کنند.

با گذشت دو ساعت پس از اعلام این خبر مجدداً رسانه‌ها از غیر حضوری شدن مدارس خبر داده و اعلام کردند: بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا، با توجه به تداوم آلودگی هوا و روند افزایشی آن و پیش بینی سکون هوا مدارس، موسسات و آموزشگاه های تحت پوشش آموزش و پرورش در همه دوره‌های تحصیلی، در شهر اراک فردا یکشنبه ۱۱ دی در نوبت صبح و عصر به صورت غیر حضوری فعالیت خواهند کرد.

این نوع تصمیم‌گیری از یک سو و نحوه اطلاع‌رسانی آن از سوی دیگر که گاهاً به صورت نسیه و معطل نگه داشتن شهروندان از سوی برخی رسانه‌ها همراه است، نه تنها موجب سردرگمی دانش آموزان و خانواده‌های آنان شده، بلکه نارضایتی‌هایی را نیز به دنبال داشته که می‌طلبد مسوولان امر برنامه‌ریزی بهتری برای تعطیلی مدارس و اعلام آن داشته باشند.

پایان پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول