اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار کرمانشاه/ گوشت دولتی منجمد کیلویی چند؟

با توجه به نوسانات افزایشی گوشت قرمز، توزیع گسترده گوشت منجمد گوساله و گوسفندی با نرخ دولتی در استان کرمانشاه آغاز شده است.

افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار کرمانشاه/ گوشت دولتی منجمد کیلویی چند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، قیمت گوشت قرمز این روزها در استان سربه فلک کشیده به طوری که داد مردم و مسؤولان را با هم در آورده است.

معمولا درفصول سرد سال با کاهش دمای هوا و افزایش مصرف پروتئین تا حدودی شاهد افزایش قیمت گوشت هستیم که امسال کمتر شدن ذخیره دام زنده و افزایش قیمت آن نیز مزید بر علت شده است.

یک شهروند کرمانشاهی گفت: نهم دی‌ماه برای خرید گوشت به یکی از قصابی‌ها به‌نام شهر مراجعه کردم، روی تابلو قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی را ۱۹۰ هزار تومان زده بود، اما وقتی گوشت را روی ترازو گذاشت قیمت را ۲۴۰ هزار تومان زد، معترض شدم. قصاب در جواب عرض کرد: ۱۹۰ هزار تومان قیمت شقه‌ لاشه گوسفندی...

وی ادامه داد: این موضوع را در میوه فروشی‌های کنار خیابان هم می‌بینیم به عنوان مثال قیمت هر کیلو موز را 45 هزار زده‌ و آویزان کرده‌اند وقتی از ماشین پیاده میشوی برای خرید، میوه‌فروشی قیمت روی ترازوی دیجیتالی را ۵۵ هزار تومان میزنه می‌پرسی شما که نوشتین ۴۵ میگه اون چند تا که اونجاس که تقریبا گنند‌یده است ۴۵ تومنه !!. هرکی به هرکی!؟.

عکس بالا قیمت گوشت قرمز مورخه نهم دی ماه ۱۴۰۱ است! 

*مهلت ۲ هفته‌ای به جهاد کشاورزی و صمت کرمانشاه برای ساماندهی بازار گوشت

این نابسمانی و افزایش نوسانات در قیمت‌ها به‌خصوص گوشت قرمز طی هفته‌های اخیر دلیلی شد تا عبدالوحید محمدی، سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با انتقاد از گرانی بی‌ضابطه قیمت گوشت قرمز در استان نسبت به دیگر استان‌ها بر ضرورت حذف واسطه‌ها در توزیع کالا و خدمات در استان تأکید کند.

وی گفت: باتوجه به ظرفیت ویژه دامپروری در استان، افزایش بی‌ضابطه قیمت گوشت قرمز در کرمانشاه پذیرفتنی نیست و جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت موظف هستند تا ۲ هفته آینده بازار گوشت را ساماندهی کنند.

به دنبال تأکیدات مقام ارشد اقتصادی استان و گله‌مندی مردم، توزیع گسترده گوشت قرمز با نرخ دولتی در استان کرمانشاه آغاز شده است.

محمدرضا عباسی، معاون توسعه بازگانی سازمان جهاد کشاورزی استان در رابطه با قیمت و مراکز عرضه گوشت منجمد به خبرنگار فارس، گفت: ذخایر زیادی از لحاظ گوشت قرمز منجمد در استان وجود دارد.

وی با اشاره به آغاز توزیع گوشت قرمز منجمد در سطح استان، افزود: توزیع در ۱۳ میدان و فروشگاه‌های سطح شهر به خصوص مناطق حاشیه‌نشین شهر آغاز شده است.

وی در خصوص قیمت‌ها، ادامه داد: بستگی به نوع گوشت خریداری شده دارد، قیمت گوشت گوسفندی، ران ۱۵۵ هزار تومان، سر دست ۱۴۵ هزار تومان، گردن ۱۳۵ هزار تومان، راسته ۱۴۰ هزار تومان، قلوه‌گاه ۱۳۰ هزار تومان است.

عباسی ادامه داد: گوشت گوساله نیز با قیمت ران ۱۵۵ هزار تومان، سردست ۱۵۰ هزار تومان، گردن ۱۵۰ هزار تومان، قلوه‌گاه ۱۳۰ هزار تومان، راسته ۱۶۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول