اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سمنان وارد سومین سال پیاپی خشک‌سالی شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از ورود استان سمنان به سومین سال پیاپی خشک‌سالی و کاهش منابع آب‌های زیرزمینی و آب‌های سطحی در این استان خبر داد.

سمنان وارد سومین سال پیاپی خشک‌سالی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان امشب در نشستی با تأکید بر شرایط منابع آبی و پدیده خشک‌سالی، توجه مردم به استفاده بهینه از آب را خواستار شدند و مشارکت اهالی فرهنگ و هنر برای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مدیریت آب را مورد تأکید قرار دادند.

محسن عسکری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان در این نشست که در دفتر فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد، به ورود استان سمنان به سومین سال پیاپی خشک‌سالی اشاره کرد و از کاهش منابع آب‌های زیرزمینی و نیز آب‌های سطحی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان آب مصرفی در استان سمنان به بخش کشاورزی اختصاص دارد، تصریح کرد: کشاورزان استان سمنان در این عرصه نقش به‌سزایی دارند و می‌توانند با رعایت الگوی کشت، در بالا بردن میزان بهره‌وری و همچنین مدیریت در مصرف منابع آب در این استان کویری و خشک نقش‌آفرینی کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به نقش اهالی فرهنگ و هنر در ارتقای فرهنگ صرفه‌جویی و فرهنگ‌سازی در جامعه، از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خواست تا در برنامه‌های مختلف هنری و فرهنگی یاریگر فعالان حوزه آب در استان سمنان باشند و مردم را به صرفه‌جویی و مدیریت در مصرف منابع آبی تشویق و ترغیب کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی و مدیریت منابع آب در استان سمنان، برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرد و گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان آماده است تا در این عرصه به‌عنوان یک سرباز در خدمت فرهنگ‌سازی در این زمینه باشد.

فرشید فلاح با اشاره به نقش مهم فضای مجازی و فعالان این حوزه در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی اظهار کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با توجه به امکانات و شرایطی که دارد، می‌توانند در فضای مجازی از طریق تولیداتی که در این زمینه توسط شرکت آب منطقه‌ای تولید و ارائه شود توزیع و برای فرهنگ‌سازی در این امر خطیر تلاش کند.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول