اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادامه مصائب «لاکهید مارتین»؛ توقف صادرات جنگنده «اف-35»

به دنبال سقوط یک فروند جنگنده «اف-35 » در تگزاس، شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» اعلام کرده که پروازها و تحویل جنگنده‌های جدید اف-35 به مشتریان متوقف شده است.

ادامه مصائب «لاکهید مارتین»؛ توقف صادرات جنگنده «اف-35»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» اعلام کرده که پروازها و تحویل جنگنده‌های جدید نسل پنجم  «اف-۳۵»  به مشتریان متوقف شده است.

به گزارش شماره شنبه وبگاه «دیفنس نیوز» شرکت لاکهید مارتین در بحبوحه تحقیقات در مورد علت سانحه برای جنگنده اف-۳۵ بی (نوع عمود پرواز) در باند پایگاه هوایی تگزاس، پرواز و صادرات این جنگنده  را متوقف کرده است.

«لورا سیبرت» سخنگوی لاکهید مارتین گفت: «قبل از این حادثه ناگوار، ما در مسیر انجام تعهدات تحویل خود بودیم.»

این سقوط در حالی رخ داد که اواخر تیرماه هم زمین‌گیر شدن جنگنده اف-۳۵ در آمریکا خبرساز شده بود. بر همین اساس، شبکه «بلومبرگ» در گزارشی هشدار داده بود که کمبود قطعات یدکی ممکن است برخی از جنگنده‌های اف-۳۵ را زمین‌گیر کند.

دیوان محاسبات آمریکا پیش‌تر اعلام کرده بود که ظرفیت ناکافی انبار تعمیر و نگهداری که منجر به کمبود موتورهای فعال می‌شود، جنگنده‌های اف-۳۵ را بیشتر و برای مدت طولانی‌تر از حد انتظار زمین‌گیر کرده است.

بر اساس این گزارش، شماری از جنگنده‌های اف-۳۵ که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته پرخطر تشخیص داده شدند، دستکم تا ژانویه زمین‌گیر هستند.

شرکت «لاکهید مارتین» سازنده جنگنده اف-۳۵ اعلام کرده که تاکنون بیش از ۸۷۵ فروند از این نوع جنگنده را به ارتش ایالات متحده و کشورهای متحد و دوست تحویل داده است. این جنگنده در حال حاضر در دو نوع تولید می‌شود. یکی از نمونه‌های این جنگنده قابلیت برخاستن به شکل عمودی را دارد.

در همین حال، رسانه‌های صهیونیستی  گزارش کردند که نیروی هوایی رژیم اسرائیل ۱۱ فروند از جنگنده‌های اف-۳۵ خود را به دلیل این حادثه زمین گیر کرده و آن‌ها بررسی  یمنی خواهند شد. نیروی هوایی رژیم موقت صهیونیستی روز یکشنبه زمین‌گیر شدن شماری از جنگنده‌های «اف-۳۵» خود را تایید کرد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول