اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

برگزاری مانور تمرینی آموزشی وزارت نیرو در منطقه مرکزی شمال کشور در نیروگاه نکا

مانور تمرینی آموزشی وزارت نیرو در منطقه مرکزی شمال کشور در نیروگاه شهید سلیمی نکا برگزار شد.

برگزاری مانور تمرینی آموزشی وزارت نیرو در منطقه مرکزی شمال کشور در نیروگاه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از نکا، به منظور بالابردن سطح آمادگی نیروهای عملیاتی در مقابله‌ با بحران‌های احتمالی و حوادث غیر مترقبه، مانور آموزشی تمرینی با رویکرد وقوع سیل  امروز در نیروگاه شهید سلیمی نکا در مازندران برگزار شد.

کنترل زمان بازیابی شبکه‌های آسیب دیده در زمان بحران، ایجاد هماهنگی بین اکیپ اجرایی و پشتیبانی، همکاری فرا منطقه‌ای در زمان بحران و ارتقای تاب آوری شبکه‌ها به هنگام شرایط نامساعد جوی از اهداف این مانور است.

در این مانور آموزش های لازم زمان بحران و اعلام وضعیت قرمز، حفظ آرامش و بررسی ماهیت، شدت  و مقدار خسارت احتمالی، تشکیل تیم مدیریت بحران، بازگشایی اولیه مسیر منتهی به نیروگاه سیکل ترکیبی و استقرار گروه آتش نشانی، درخواست کمک‌رسانی از گروه های عملیاتی واکنش سریع جهت بازگشایی مسیر، حضور تیم واکنش سریع و انجام عملیات پاکسازی و جابه‌جایی درختان، اطفاء آتش‌سوزی‌ها، استقرار نیروی انتظامی برای حفاظت و برقراری نظم و امنیت و تردد خودروها، ورود نیروهای اورژانس و هلال احمر برای امداد نجات مصدومان، ایجاد راه دسترسی خاکی، حضور سگ‌های زنده‌یاب هلال احمر برای تجسس، جمع‌آوری تنه و سرشاخه درختان، بازگشایی مسیر جاده دسترسی اصلی، انتقال مجروحان به بیمارستان و بررسی میزان خسارت انسانی و خسارت‌های وارد شده اجرایی شد.

هادی اصغری مدیر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا در رابطه با این‌ مانور گفت: مانور تمرینی وزارت نیروگاه در مازندران از رامسر تا نکا برگزار شد و مانور تندباد و سیل با مخاطره تندباد و طوفان بوده و براساس این مانور طوفانی با ۱۱۰ کیلومتر در ساعت به نیروگاه نکا رخ داد که مسیر سوخت‌رسانی و تردد به نیروگاه مسدود شد و راه‌های دسترسی را از دست دادیم که مسیر فرعی ایجاد شد و شاهد حریق و سانحه بودیم و با بازگشایی در دو مسیر اصلی، دو مسیر جدید ایجاد شد تا در آینده در موقعیت حساس مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: هدف از این مانور آمادگی لازم در مقابله‌ با مخاطرات احتمالی بوده که عمده مخاطرات پیش‌بینی شده برای مازندران تندباد و سیل و طوفان بوده تا تمرین کنیم و آمادگی مقابله با مخاطرات را داشته باشیم که با همکاری هلال احمر و شهرداری نکا و صنایع وارد کار شده و موفق عمل شد تا همچنان در جهت پایداری تولید برق در منطقه تلاش شود.

مهدی رمرودی نسب مدیر گروه HEC نیروگاه نکا هم اظهار کرد: مانور این دوره با توجه به وضعیت اضطراری در نیروگاه و حوادث ایجاد شده در منطقه شامل صاعقه، سیل و طوفان وارد مانور شدیم که به دلیل ایجاد طوفان و با مسدود شدن راه‌ها تردد پرسنل و خودرو سوخت رسانی به واحدها با مشکل مواجه شد که گروه HEC نیروگاه نکا با کمک هلال احمر و آتش نشانی شهرداری نکا وارد کار شده و برای رفع مشکل وارد کار شدیم.

وی افرود: سه حریق مایعات و جامدات قابل اشتعال اطفا شد و همچنین سه مصدوم تروما گردن و پا و سوختی دست و ثروت با هماهنگی مرکز بهداشت کار و هلال احمر نسبت به انتقال مصدوم به مراکز درمانی اقدام شد.

ولی الله باباجانی مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی نکا و مدیر مانور نیروگاه نکا هم هم سخنانی گفت: مانور مشترک خوبی برگزار شد و با همکاری دستگاه‌های مختلف وارد کار شده و برای رفع مشکلات در اسرع وقت  اقدام شد.

وی افزود: اهداف این مانور با موضوع وقوع طوفان و افتادن درختان تنومند و ورود سیلاب به جاده دسترسی نیروگاه و وقوع  آتش‌سوزی در محل و چگونگی مقابله با بحران و ارتقای توانمندی و آمادگی برای مدیریت بحران، انسجام بخشی سازمان‌ها و ادارات و افزایش توان و سرعت عمل گروه‌های عمل کننده اعم از درون و برون سازمانی است.

 

 

 

 

 

نیروگاه ‌شهید سلیمی ‌نکا، یکی‌ از مهمترین‌ سرمایه‌های‌ ملی‌ و از بزرگترین‌ نیروگاه‌های‌ کشور است. این نیروگاه متشکل‌ از دو بخش‌ مستقل‌ بخاری‌ و سیکل‌ترکیبی بوده که در ساحل‌ دریای‌خزر و در ۲۵ کیلومتری‌ شمال‌ شهرستان ‌نکا قرار دارد. قدرت‌ نامی‌ این‌ نیروگاه‌ ۲۲۱۴ مگاوات‌ است. که‌ از چهار واحد بخاری هریک با قدرت نامی ۴۴۰ مگاوات، یک بلوک سیکل‌ترکیبی شامل دو واحد گازی هریک با قدرت نامی ۱۳۷/۶ مگاوات و یک واحد بخاری با قدرت نامی ۱۶۰ مگاوات و همچنین دو واحد توربین انبساطی با قدرت نامی هرکدام ۹/۴ مگاوات تشکیل شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول