اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام صنعاء: صدقه نمی‌خواهیم، ائتلاف سعودی پول نفت و گازمان را بدهد

عضو هیأت وزیران صنعاء با اشاره به اینکه ائتلاف سعودی تنها بخش کمی از درآمدهای نفتی یمن را دراختیار یمنی‌ها قرار می‌دهد، گفت که یمنی‌ها صدقه نمی‌خواهند و باید حقوقشان از درآمدهای نفتی خودشان پرداخت شود.

مقام صنعاء: صدقه نمی‌خواهیم، ائتلاف سعودی پول نفت و گازمان را بدهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حمید المزجاجی» وزیر مشاور و عضو هیأت وزرای صنعاء، امروز (شنبه)، خبر داد که هیأت مذاکره‌کننده صنعاء در مذاکرات اخیر با میانجی عمانی بر لزوم پرداخت حقوق کارمندان تأکید کرده است.

عضو هیأت وزیران صنعاء در گفت‌و‌گو با شبکه «المسیره» اظهار داشت: «ائتلاف متجاوز همچنان در حال فریب دادن است و می‌خواهد از این تنگنا خارج شود؛ اما آن‌ها این را به‌گونه‌ای می‌خواهند که برای ملت ما عادلانه نباشد و ما نیز به این راضی نخواهیم شد.»

حمید المزجاجی افزود: «مطالبات ما روشن و به حق است. ما از آن‌ها می‌خواهیم که درآمدهای حاصل از منابعمان را برای پرداخت حقوق‌ها برگردانند. ما نمی‌خواهیم به ما صدقه بدهند.»

المزجاجی همچنین تشریح کرد: «مسئله این است حقوق‌هایی که از بندر الحدیده پرداخت می‌شود، غیرمنطقی هستند زیرا واردات بندر الحدیده بخشی کوچکی از درآمدهای نفتی است و از هفت درصد درآمدهای نفتی و گازی یمن که حقوق‌ها از آن پرداخت می‌شد، فراتر نمی‌رود.»

وی همچنین اشاره کرد: «۹۰ درصد درآمدها دست ائتلاف متجاوز آمریکایی است و به بانک الاهلی در جده واریز می‌شود. انتقال بانک مرکزی به عدن یک تصمیم اشتباه بود که تبعات فاجعه‌بار خاص خود را داشت. با وجود این، آن‌ها حقوق‌ها را به تمام کارمندان پرداخت نکردند.»

این وزیر مشاور یمنی همچنین بیان کرد: «در گفت‌و‌گوهای اخیر ما بر پرداخت حقوق‌ها از درآمدهای نفتی و گازی، بازگشایی فرودگاه‌ها و بندرها، رفع محاصره و خروج اشغالگران بیگانیه از تمام خاکمان پافشاری کردیم.»

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول