اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

زاکانی: با پاسکاری نمی‌توان مشکل آلودگی هوا و ترافیک را حل کرد

شهردار تهران با اشاره به موضوع آلودگی هوا گفت: با پاسکاری نمی توان مشکل آلودگی هوا و ترافیک را حل کرد و این کار نیاز به همت دارد.

زاکانی: با پاسکاری نمی‌توان مشکل آلودگی هوا و ترافیک را حل کرد

به گزارش فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین آغاز عملیات احداث و تکمیل ۲۳ تقاطع غیر همسطح که امروز - شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱- در نوزدهمین شنبه امید و افتخار برگزار شد، اظهار کرد: مفتخریم که شنبه ای دیگر در خدمت عزیزان هستیم و امیدواریم در ادامه مسیر گام‌های بلند دیگر برای خدمتگزاری برداریم.

وی ادامه داد: امروز مشکل ترافیک و آلودگی هوا و ارائه خدمت درست در نوع تنظیمات خدمات شهری مسائلی هستند که به همه شهروندان از پیر تا جوان آسیب می‌رساند. سال گذشته در آغاز مسئولیت خود به دنبال این بودیم که چگونه مشکلات شهری را با یک راه حل درست حل کنیم و به این نتیجه رسیدیم که در مدیریت شهر تهران نیاز به یک تحول کالبدی داریم تا با این تحول نیازهای شهروندان را در زمینه بازسازی مناسب خدمات، ایجاد فضای مناسب برای مسکن و حمل و نقل رفع کنیم.

زاکانی ادامه داد: بر همین اساس ساخت و تکمیل  یک آزادراه و دو بزرگراه را آغاز کردیم. پروژه شهید شوشتری به طول ۱۶.۵ کیلومتر، شهید بروجردی و ادامه شاخه غربی یادگار را با حدود ۹ هزار میلیارد تومان شروع کردیم. بخش اول پروژه شهید بروجردی امسال و بخش دوم آن در نیمه اول سال آینده و بخش اول پروژه شهید شوشتری در نیمه اول سال آینده تمام می شود و اتمام آن تا دو سال و نیم آینده خواهد بود پروژه ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) هم ظرف یک سال و نیم آینده انجام می شود.

اصلاح تقاطع‌ها در بزرگراه‌ها مغفول مانده است

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات ترافیکی تهران افزود: یکی از مسائل مورد غفلت در حل مشکل ترافیک و آلودگی هوای شهر تهران مساله اصلاح تقاطعی در بزرگراه های مختلف بود در بسیاری از بزرگراه ها مردم برای رسیدن به مقصد خود ناچار بودند مسیر زیادی را طی کنند و در نهایت دور بزنند تا به مقصد خود برسند همین مساله باعث شده است حدود ۷۸۰ کیلومتر راه اضافی در شهر تهران داشته‌باشیم.

شهردار تهران اضافه کرد: ۹۸ اصلاح تقاطع که سرجمع آن به ۲۰۰ کیلومتر زیرسازی و توسعه نیاز داشت با اعتبار ۱۲هزار میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است تا مردم به جای  ۷۸۵ کیلومتر حدود  ۵۷ کیلومتر راه را طی کنند و مصرف بنزین در شهر روزانه ۶۰۰ هزار لیتر کاهش پیدا کند. ضمن اینکه وقت مردم در این خیابان ها و بزرگراه ها گرفته نمی شود و در واقع از تضییع حقوق مردم جلوگیری می شود.

با اصلاح تقاطع‌ها به اندازه کل بزرگراه‌های تهران دسترسی محلی ایجاد می‌شود

وی عنوان کرد: کل بزرگراه های شهر تهران بیش از ۶۰۰ کیلومتر است و با این اصلاح ها بیش از کل بزرگراه ها برای مردم تسهیلاتی از جمله دسترسی منطقه ای و محله ای ایجاد می شود. تا قبل از امروز قریب ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و این ۲۳ پروژه با ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار را عملیاتی کرده تا سال آینده ۱۸۵ کیلومتر با این ۳۸ پروژه ای که بخشی از آن از قبل انجام شده و بخشی دیگر نیز انجام خواهد شد، عملیاتی شود. در واقع بخشی از این پروژه ها در نیمه اول سال بدون مراسم افتتاحیه، به بهره برداری رسید. امیدواریم معطل اعتبار این پروژه ها و  الباقی پروژه ها که ۶۰ تقاطعی است که باید با ۹ هزار میلیارد اصلاح شود؛ نشویم.

با پاسکاری نمی‌توان مشکل آلودگی هوا و ترافیک را حل کرد

زاکانی با پرداختن به موضوع آلودگی هوا گفت: با پاسکاری نمی توان مشکل آلودگی هوا و ترافیک را حل کرد و این کار نیاز به همت دارد. این همت عالی در متن جامعه و مدیران کشور وجود دارد تا رونقی را برای کشور ایجاد کنند.

دشمنی با آمریکا خدمت و نوکری برای مردم است

شهردار تهران همچنین بیان کرد: یک روز از روز  نهم دی -روز  بصیرت- می گذرد. امروز یکی از بزرگترین دشمنی ها با آمریکا خدمت و تلاش و نوکری برای مردم است. هر کس غیر از این را دنبال کند به بیراهه رفته است. اولویت امروز گره گشایی از زندگی مردم است و این نکته‌ای است که مردم و رهبری از ما انتظار دارند.

زاکانی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حرکت وی در نابودی داعش را عملی مبتنی بر اخلاص قلمداد کرد و اظهار داشت: در روزهای اول بحران سوریه تصور همه بر این بود که داعش ظرف شش ماه سوریه را تصرف می‌کند و بعد از آن به سراغ عراق و ایران خواهد آمد اما حاج قاسم بر خدا توکل کرد. خدا نیز به وسیله او جلوه‌گری نمود و با شکست داعش لطفش را شامل حال همه مستضعفین و مسلمین کرد. حاج قاسم نیز نهایتاً با شهادت خود ندای «ارجعی الی ربک» خدا را شنید و تبدیل به قهرمانی فراملی شد.

زاکانی در پایان تاکید کرد: امیدواریم هر شنبه با هم باشیم و گرهی از زندگی مردم باز کنیم تا گل لبخند را بر لبهای مردم ببینیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول