به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا حسن پور از مصالحه شاکیان خصوصی در ۱۸ فقره پرونده صنفی طی آذرماه سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و نیاز عمومی به امنیت و آرامش، اولویت نخست ما در رسیدگی به شکایات مردمی یا هرگونه ایراد خسارت به اشخاص بر اثر وقوع تخلفات صنفی، اعاده حق شاکی از طریق ایجاد مصالحه میان طرفین است، چراکه کاهش پرونده های قضایی به بهبود شرایط زندگی همچنین ارتقای سلامت جامعه کمک می کند.
وی افزود: اصلاح فرایند خدمت رسانی و پرهیز از اطاله دادرسی جزو محورهای اصلی برنامه های تعزیرات حکومتی است، با استفاده دقیق و کامل از اختیارات جدید تعزیرات حکومتی به مطالبات مردمی جامه عمل پوشانده و بخش مهمی از این اهداف محقق شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها را از دیگر اقدامات این مرجع در سال جاری برشمرد و خاطرنشان کرد: از زمان ثبت شکایت و ارجاع به شعبه تا حصول نتیجه به ۲ روز و میانگین مدت رسیدگی به پرونده های صنفی کالا و خدمات به کمتر از ۷ روز کاهش یافته است.
این مسئول، گزارش های مردمی را بهترین ابزار نظارتی قلمداد کرده از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را از طریق سامانه ارتباطی ۱۳۵ اعلام و اطلاع رسانی کنند.
پایان پیام/