اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحرکات آمریکا برای ممانعت از انفجار اوضاع کرانه باختری و فلسطین

همزمان با تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» و اعضای افراطی آن، دولت آمریکا تحرکاتی را برای ممانعت از وخیم‌تر شدن اوضاع اراضی اشغالی فلسطین آغاز کرده است.

تحرکات آمریکا برای ممانعت از انفجار اوضاع کرانه باختری و فلسطین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کابینه جدید رژیم صهیونیستی با دو وزیر جنجالی به نام‌های «ایتمار بن غفیر» رئیس حزب «قدرت صهیونیسم» و «بتسلئیل اسموتریچ» رئیس حزب «صهیونیسم دینی» تشکیل شده است.

در پی تشکیل این کابینه، دولت آمریکا بیم آن دارد که اتخاذ تصمیماتی از جانب این وزرا به متشنج شدن اوضاع در فلسطین و منطقه منجر شود و به همین دلیل تصمیم دارد «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی این کشور را به فلسطین اشغالی اعزام کند.

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی، قرار است سالیوان اواسط ژانویه آینده برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات رژیم صهیونیستی از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، به فلسطین اشغالی سفر کند تا از برنامه‌های کابینه جدید که قصد توسعه شهرک‌سازی و اشغال بیشتر اراضی فلسطینیان و وادار کردن آن‌ها به ترک اراضی خود را دارد، مطلع شود.

روزنامه اردنی «الغد» نوشت که بنا بر پیش‌بینی مسئولان صهیونیست «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز پس از سالیوان به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد و احتمالا نتانیاهو نیز فوریه آینده به واشنگتن برود.

هشدار ارتش صهیونیستی درباره اوضاع کرانه باختری

فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر به کابینه نتانیاهو درباره خطرات اظهارات وزرای تندروی آن و وضع قوانینی که به انفجار بیشتر اوضاع کرانه باختری منجر می‌شود، هشدار داد.

به نوشته روزنامه «الشرق الأوسط»، برخی منابع آگاه در تل‌آویو گفتند که «آویو کوخافی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در نشست روز جمعه (دیروز) با «یواو گالنت» وزیر جنگ جدید این رژیم هشدار داد که جبهه فلسطین در مقایسه با جبهه رویارویی با حزب‌الله، در معرض انفجار بیشتر قرار داد.

در همین ارتباط روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت که طبق پیش‌بینی نهادهای اطلاعاتی و ارتش رژیم صهیونیستی درگیری‌ها در کرانه باختری در آینده نزدیک تشدید خواهد شد و دلیل آن هم توافقات کابینه ائتلافی نتانیاهو است به گونه‌ای که حزب لیکود به ریاست نتانیاهو با انتقال اختیارات ارتش و ادارات آن به اسموتریچ و «عوتسما یهودیت» رؤسای حزب صهیونیسم دینی و بت غفیر موافقت کرده و از سوی دیگر بیم آن می‌رود که برخی طرف‌های سیاسی کابینه جدید دست به اقدامات یکجانبه در کرانه باختری، تغییر وضعیت موجود مسجدالأقصی و افزایش یورش‌ها به این مسجد، بزنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول