اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ضرورت تکمیل چرخه‌های تولید به جای ایجاد زیرساخت جدید در آذربایجان‌غربی

مسئول سیاسی حوزه خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه گفت: برای حصول نتیجه باید به جای ایجاد زیرساخت های جدید در استان باید به دنبال تکمیل چرخه های تولید بود.

ضرورت تکمیل چرخه‌های تولید به جای ایجاد زیرساخت جدید در آذربایجان‌غربی

سارا زین‌العابدین‌‎پور، مسئول سیاسی حوزه خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی علی رغم برخورداری از منابع غنی سالهاست جزو استان‌های محروم محسوب می‌شود به ویژه وضعیت شاخص‌های پیشرفت در تکاب، چالدران، پلدشت و شاهین‌دژ که آنان را در زمره شهرهای محروم کشور قرار داده بسیار ناراحت کننده است.

وی افزود: متاسفانه نگاه فن زده و تکنیک زده در کشور وجود دارد که پیشرفت را صرفا با ایجاد زیرساخت و گسترش پروژه‌های عمرانی می‌سنجد. در حالی که ما خلاء جدی در حوزه زیرساخت نداریم و خلاء اصلی در محتوا و نحوه مواجهه ما با مسائل است.

وی تصریح کرد: مطالبه جدی ما از نمایندگان مجلس و مسئولین اجرایی کشور این است که به این باور غلط در افکار عمومی مردم و مسئولین خاتمه دهند که گسترش مناطق آزاد، ایجاد کارخانه‌های بزرگ غیرمرتبط با چرخه های مزیت دار استان، ساخت شهرک های صنعتی جدید و اقداماتی از این دست، راه حل رفع بیکاری در کشور است.

زین‌العابدین‌‎پور در ادامه گفت: به جای تلاش برای ایجاد مناطق آزاد جدید و ایجاد شهرک های صنعتی جدید باید به دنبال کاهش خام‌فروشی و تقویت چرخه های تولید مزیت دار منطقه بود.

وی با اشاره به لزوم شناسایی و تکمیل چرخه‌های مزیت‌دار تولید، افزود: صنایع پایین دست طلا یا چرخه ریسندگی پشم و تولید نخ در آذربایجان‌غربی مزیت دارد یا فرآوری نمک دریاچه که هم حرف و حدیث در خصوص آن زیاد است و هم شاهد خامفروشی آن هستیم مزیت دارد، سیب که یکی از مسائل حل نشده استان ما است قابلیت تبدیل به ۲۲ فرآورده را دارد.

مسئول سیاسی حوزه خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه ابراز داشت: ای کاش نقاط لازم برای تکمیل چرخه‌های تولید انتخاب شود و برای تکمیل آن طراحی لازم صورت گیرد، در این مرحله چه بسا ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان کافی باشد و اگر کافی نباشد هم می توان از ظرفیت ایمیدرو، بنیاد مستضعفان و شستا استفاده کرد و سرمایه‌گذاری آنان را مطالبه کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید رسانه‌ها و تشکل‌های دانشجویی به طور جدی این سوال را از نمایندگان مردم در مجلس و مسئولین اجرایی در استان بپرسند که برای کاهش محرومیت، کاهش خام‌فروشی و تقویت واقعی تولید چه اقداماتی را انجام داده‌اند و چه اقداماتی را در دست پیگیری دارند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول