اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آماده‌سازی نخستین گذر تاریخی و معماری حاشیه کویر در بیابانک سرخه

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از آماده‌سازی نخستین گذر تاریخی و معماری حاشیه کویر در روستای تاریخی بیابانک شهرستان سرخه خبر داد.

آماده‌سازی نخستین گذر تاریخی و معماری حاشیه کویر در بیابانک سرخه

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مصطفی یغماییان، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پروژه ایجاد نخستین گذر تاریخی و معماری حاشیه کویر در روستای تاریخی بیابانک شهرستان سرخه در مرحله اجرا است.

وی افزود: این پروژه شامل مرمت یکی از فضاهای مسکونی روستا، متشکل از تعدادی واحد است که مالکان آن در اتاق‌هایی مجزا و اختصاصی با فضاهایی مشترک ازجمله حیاط، تنور پخت نان و سرویس بهداشتی زندگی می‌کردند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: عناصر معماری موجود در این فضاها با همان فرم و شکل قدیمی مرمت‌شده و به اصل خود بازگردانده می‌شوند.

یغماییان ادامه داد: این پروژه توسط شورای اسلامی و دهیاری روستا و با مساعدت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از محل اعتبارت دهیاری در حال مرمت است.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول