اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۳۰۰ میلیون یورو در پتروشیمی ابن‌سینا سرمایه‌گذاری می‌شود/ تامین خوراک هگمتانه

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از سرمایه‌‌گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی برای پتروشیمی ابن‌سینا خبر داد و گفت: خوراک پتروشیمی هگمتانه نیز تامین می‌شود.

۳۰۰ میلیون یورو  در پتروشیمی ابن‌سینا سرمایه‌گذاری می‌شود/ تامین خوراک هگمتانه

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از پیگیری حل مشکلات پتروشیمی‌‌های استان خبر داد و اظهار کرد: روز چهارشنبه این هفته جلسه نتیجه‌بخشی در این خصوص در سازمان صندوق توسعه ملی با حضور مدیران این مجموعه و رئیس و معاونین پتروشیمی، مدیرکل صمت استان همدان داشتیم و تلفنی نیز با وزیر نفت صحبت‌هایی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی ابن‌سینا توان ادامه فعالیت را ندارد و به دنبال این هستیم سهامدارانی را به این حوزه وارد کنیم گفت: طبق صحبت‌های صورت گرفته سازمان صندوق توسعه ملی اعتباری را به صورت ارزی و تسهیلات در اختیار این پتروشیمی قرار خواهد داد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تاکید بر اینکه قرار شد صندوق توسعه ملی ۲۲۰ میلیون یورو در قبال پتروشیمی ابن‌سینا بپردازد و ۸۰ میلیون یورو نیز آورده سرمایه‌گذار باشد که جمعا در این بخش ۳۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری می‌شود افزود: در صورت موافقت صندوق توسعه ملی نسبت به اختصاص سرمایه، سرمایه‌گذاران نیز راغب خواهند شد که ورود کنند.

وی خاطرنشان کرد: با جلسه‌ای که اخیرا برگزار شد این مجموعه به صورت رسمی اعلام آمادگی داشت تا این مبلغ مورد نظر را پرداخت کند، علاوه بر اینکه وام اختصاص می‌دهد، پذیرفت در راه‌اندازی و اجرای پتروشیمی مشارکت کند که برای نخستین بار این اتفاق می‌افتد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه تمام هماهنگی‌ها انجام شده و قرار است به زودی جلسه‌ای با وزیر نفت و با حضور استاندار داشته باشیم تا جمع‌بندی‌های لازم صورت گیرد گفت: قرار شد وزیر از هلدینگ‌های بزرگ برای مشارکت دعوت کند تا در این جلسه حضور یابند و اگر بتوانیم پتروشیمی ابن‌سینا را راه‌اندازی کنیم با توجه به اینکه این پروژه از خط اتیلن عسلویه هم استفاده می‌کند، پروژه بسیار بزرگ و تاثیرگذار در کشور خواهد بود.

وی با اشاره اینکه خوراک پتروشیمی هگمتانه نیز مورد بحث قرار گرفت و قول دادند آن را  تامین کنند بیان کرد: پتروشیمی هگمتانه از لحاظ تولیدات در خاورمیانه نمونه‌ است که امیدوارم کار آن نیز با سرعت پیش رود. 

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول