اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پکن: آمریکا اقدامات تحریک‌آمیز در تایوان را متوقف کند

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن معرفی آمریکا به‌ عنوان عامل اصلی تنش‌ها در دریای جنوبی، گفت پکن به‌ شدت مخالف فروش تسلیحات توسط واشنگتن به تایوان است.

پکن: آمریکا اقدامات تحریک‌آمیز در تایوان را متوقف کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصویب طرحی ذیل لایحه بودجه نظامی آمریکا برای فروش تسلیحات به تایوان با واکنش تند دولت پکن همراه شد.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) گفت: «ما به شدت با فروش تسلیحات آمریکا به تایوان مخالفیم و اقداماتی را برای دفاع از امنیت خود انجام خواهیم داد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وانگ طی نشست خبری در پاسخ به سوالی در این‌باره توضیح داد: «از آمریکا می‌خواهیم که اقدامات تحریک‌آمیز خود در تنگه تایوان را متوقف کند».

وی در واکنش به اتهام‌زنی آمریکا به پکن مبنی بر تنش‌زایی در تنگه تایوان، اظهار داشت که علت اصلی مشکلات امنیتی در دریای جنوبی چین، اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن است.

این دیپلمات چینی تصریح کرد: «اقدامات تحریک‌آمیز و خطرناک ایالات متحده دلیل اصلی مشکلات امنیتی دریایی است. چین از ایالات متحده می‌خواهد که چنین اقدامات تحریک‌آمیز خطرناکی را متوقف کند و دست از مقصر نشان دادن و بدنام کردن چین بردارد».

طبق این گزارش، وانگ ادامه داد که آمریکا مدت‌هاست که به‌طور منظم هواپیماهای مستقر در ناوهای خود را برای انجام عملیات شناسایی علیه چین می‌فرستد و از این طریق به امنیت ملی پکن آسیب جدی وارد می‌کند.

وی همچنین افزود: «چین به اقدامات لازم برای حفاظت قاطعانه از حاکمیت و امنیت خود ادامه خواهد داد و با کشورهای منطقه برای حفظ صلح و ثبات در دریای جنوبی همکاری می‌کند».

پیش از این، شورای امنیت ملی کاخ سفید با دخالت دوباره در امور داخی پکن، از اقدامات نظامی چین اطراف جزیره تایوان ابراز نگرانی کرده بود. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/ خ/ ت 17

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول