اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

دولت و مجلس مصمم به حل مشکلات اقتصادی هستند/ آماده مذاکره‌ایم اما با نتیجه نه صرفا مذاکره

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت و مجلس مصمم هستند مشکلات اقتصادی را حل کنند گفت: دشمن قدرت اسلام و ملت ایران عزیز را دیده است و از انقلاب اسلامی سخت عصبانی است چراکه انقلاب مردم دستشان را از ایران کوتاه کرده و کشورهای دیگر را آگاه کرده است.

دولت و مجلس مصمم به حل مشکلات اقتصادی هستند/ آماده مذاکره‌ایم اما با نتیجه نه صرفا مذاکره

 به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار محمداسماعیل کوثری پیش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت حماسه ۹ دی در جمع مردم همدان با بیان اینکه بصیرت مردم و حضور خودجوش در روز ۹ دی ۸۸ این روز را یوم‌الله کرد اظهار کرد: نهم دی روز میثاق با ولایت است و خار چشم دشمنان داخلی و خارجی.

وی گفت: برخی در خارج علیه کشور برنامه‌ریزی می‌کنند و برخی نیز ناآگاهانه سخن آنها را تکرار می‌کنند و خیال می‌کنند حرف آنها وحی منزل است، در حالی که آنها جز دروغ گفتن کاری نمی‌کنند و هیچ موقع حتی برای یک لحظه به فکر من و شما نیستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دشمنان به حال من و شما دل نمی‌سوزانند افزود: همانطور که امام(ره) فرمود «آمریکا شیطان بزرگ است».

وی با بیان اینکه ولی فقیه عامل ثبات و امنیت کشور است گفت: حضرت امام خمینی(ره) در سن 78 سالگی با دست خالی اما با توکل به خدا و یقینی که داشت که خداوند کمکش می‌کند پا به میدان گذاشت و برای دفاع از دین به پا خاست.

کوثری افزود: امام شاه را در سال ۴۲ نصیحت کرد که «دست از بیگانگان بردار و به مردم خدمت کن» اما چون او نوکرصفت بود گوش نکرد، بنابراین امام احساس مسئولیت کرد و قیام کرد.

دشمن پس از شکست از ملت ایران، هر سال یا هر چند سال یکبار فتنه‌ای علیه کشور راه می‌اندازد

وی ادامه داد: در آن زمان لیبرال‌ها و منافقین و... مدعی بودند که امام سیاست نمی‌داند که‌ در مقابل طاغوت صف‌آرایی کند اما این مرد بزرگ با لبیک مردم نه تنها با طاغوت مبارزه کرد بلکه پایه‌های دو ابرقدرت را لرزاند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت تصریح کرد: دشمن پس از شکست از ملت ایران، هر سال یا هر چند سال یکبار فتنه‌ای علیه کشور راه می‌اندازد تا به خیال خود مقابل استقامت و اعتقاد مردم بایستند.

وی تأکید کرد: دشمن قدرت اسلام و ملت ایران عزیز را دیده است و از انقلاب اسلامی سخت عصبانی است چراکه انقلاب مردم دستشان را از ایران کوتاه کرده و کشورهای دیگر را آگاه کرده است.

کوثری با بیان اینکه جریان استکبار بعد از انقلاب اسلامی در گروه‌های مختلف با اسم‌های مختلف فتنه‌ها برپا کرده است گفت: آنها انواع و اقسام حربه‌ها را به کار بردند و ترور شخصیت‌ها را انجام دادند اما دیدند ما همچنان ایستاده‌ایم.

وی ادامه داد: دشمنان، منافقین را مسلحانه وارد کشور کردند به طوری که نزدیک ۱۷ هزار از مردم را ترور کردند اما باز مردم ایستادند چون بر پایه اسلام ناب محمدی پا به عرصه گذاشتند و انقلاب کردند.

امام خمینی یقین داشت خداوند ما را یاری می‌کند و پیروزی به نفع مردم خواهد شد‌

نماینده مردم تهران در خانه ملت با بیان اینکه دشمنان وقتی دیدند حریف انقلاب و مردم نیستند بنابراین جنگ را به کشور تحمیل کردند گفت: آنها به خیال خام خود تصور می‌کردند سه روزه استان خوزستان را می‌گیرند و هفت روزه به تهران می‌رسند اما دو عامل را نشناختند یکی ولایت و دومی مردم ولایتمدار.

وی با اشاره به اینکه چنان مردم محکم به حضرت امام(ره) لبیک گفتند که در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند خاطرنشان کرد: اگر در اثر بی‌عرضگی قاجار و پهلوی قسمت‌های بزرگی از کشور را از دست دادیم اما امام خمینی ایستادند و گفتند «دزدی آمده و سنگی انداخته و در رفته و ما هم به حسابش می‌رسیم».

 کوثری با تأکید بر اینکه امام خمینی یقین داشت خداوند ما را یاری می‌کند و پیروزی به نفع مردم خواهد شد‌ تأکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس اگر یک دستگاه تانک و نفربر به ما نفروختند ما بیش از ۲ هزار تانک و نفربر از آنها غنیمت گرفتیم که به همت شهدا، جانبازان و همه مردم که ید واحده شدند رخ داد.

وی گفت: ‌دشمن پس از شکست در جنگ تحمیلی از طریق فریب دادن و حمله فرهنگی علیه کشور و مردم ورود کردند تا به نتیجه برسند، امام و رهبری هشدار دادند و از شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و تهاجم فرهنگی سخن گفتند اما برخی از مسئولان فرهنگی خواب بودند.

فتنه‌گران با اعتقادات مردم مشکل دارند و با آن مبارزه می‌کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنها مرحله به مرحله جلو آمدند تا به فتنه ۸۸ رسیدند، در این فتنه رمز آنها تقلب بود، در حالی که در ایران به دلیل اینکه مردم برگزارکننده انتخابات هستند هیچ کس نمی‌تواند تقلب کند، اما برخی از روی نادانی فریب دروغ دشمن را خوردند.

وی با بیان اینکه این فتنه حدود هفت تا هشت ماه طول کشید تا فریب‌خوردگان متوجه اصل ماجرا شدند و فهمیدند که بحث تقلب یک فریب است اظهار کرد: ششم دی سال ۸۸ که همزمان عاشورای حسینی بود، خبیث‌هایی که همچون دشمنان اباعبدالله در ۶۱ هجری بودند به حسینیه‌ها، تکایا، پرچم و کتل‌های امام حسین(ع) حمله کردند و آنها را آتش زدند.

کوثری تأکید کرد: بعد از این اتفاق مردم حماسه‌ای بزرگ آفریدند و در روز هفتم، هشتم و نهم آگاهانه در صحنه دفاع از کشور و رهبری و دین حضور پیدا کردند همه فتنه‌ها را پاک کردند.

وی با بیان اینکه اینجا بود مردم فهمیدند فتنه‌گران با اعتقادات آنها مشکل دارند و با آن مبارزه می‌کنند گفت: دشمنان و جریان فتنه با عقاید مردم مشکل دارند اما دم از آزادی می‌زنند، دشمنان در فتنه ۸۸ ذات خبیث خود را نسبت به مردم ولایتمدار نشان دادند.

شعار «زن، زندگی آزادی» سر می‌دهند اما به خانم‌های باحجاب حمله می‌کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنها شعار «زن، زندگی آزادی» سر می‌دهند اما به خانم‌های باحجاب حمله می‌کنند و چادر از سر زنان ما می‌کشند چراکه نمی‌خواهند مردم عقاید دینی خود را داشته باشند.

وی با بیان اینکه با این اوصاف اینها می‌توانند برای ما دلسوزی کنند؟ اظهار کرد: جواب مشخص است، خیر، اینها دروغ می‌گویند چرا که ذات دشمن دروغ است.

کوثری در ادامه گریزی به حضور مردم در دفاع از انقلاب در هفتم دی سال 88 زد و گفت: در این روز مجلس تعطیل شد، نمایندگان کفن‌پوش بیرون آمدند و مردم نیز در سراسر کشور برای دفاع از کشور در صحنه حاضر شدند، اتفاقی که باعث تعجب دشمن شد.

وی با بیان اینکه هفتم دی روزی الهی رقم خورد و بعد از آن روز نهم دی ماه به عنوان روز بصیرت شکل گرفت گفت: این حرکت آگاهانه بود و این روز به یکی از روزهای خدا تبدیل شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه دشمن همیشه بدعهد است گریزی به مسئله برجام زد و گفت: وقتی برجام تصویب شد ما دقیقاً به تعهدات خود عمل کردیم اما امریکایی‌های پس از توافق نه تنها هیچ قدمی در جهت تعهد خود برنداشتند، بلکه بدتر از آن برجام را توسط یک قمارباز رد کردند.

در مقابل زیاده‌گویی‌های غربی‌ها گفتیم که شما چه کار هستید؟

وی ادامه داد: پس از ترامپ قمارباز، بایدن فراموشکار آمد و گفت می‌خواهد برجام ر احیا کند، ما در مجلس قانون صیانت از هسته‌ای را تصویب کردیم کار را با نظارت آژانس بین‌الملل شروع کردیم با دانشمندان خودمان و سانترفیوژهای پیشرفته تولید شده خودمان.

کوثری گفت: وقتی غربی‌های دیدند ما با دانشمندان خودمان اورانیوم ۶۰ درصد تولید کردیم که با نظارت خود آژانس بود، گفتند این کار باید تعطیل شود و برای ما محدودیت‌هایی گذاشتند با این عنوان که به مقاومت کار نداشته باشیم، موشک‌های خود را نابود کنیم و تنها ۳۰۰ کیلومتر برد را نگاه داریم!.

وی تأکید کرد: البته ما هم در مقابل زیاده‌گویی‌های غربی‌ها گفتیم که شما چه کار هستید برای ما تصمیم می‌گیرید، دیگر آن دوران تمام شده است، آمریکا از نظر بچه‌های رزمنده مرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا ‌۲۳ هزار میلیارد دلار بدهی دارد اما ادعای ابرقدرتی می‌کند گفت: اینها می‌خواهند برای ما تصمیم بگیرند اما حرف ما این است اگر قرار بود بگذاریم این اتفاق رخ دهد انقلاب نمی‌کردیم.

وی گفت: قطعا اگر آمریکا و غرب تعهدات خود یعنی برداشتن تحریم‌ها را انجام دهد عین برجام عمل می‌شود و اگر قبول نکند ما هم در مذاکره موارد آنها را قبول نخواهیم کرد، ما همیشه آماده مذاکره هستیم، اما مذاکره‌ای که منافع در آن دوطرفه باشد.

دشمنان پس از ناکامی داعش را علیه جمهوری اسلامی علم کردند

کوثری در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان پس از ناکامی داعش را علیه جمهوری اسلامی علم کردند افزود: داعش تا ۳۵ کیلومتری مرز ما آمده بود، مقام معظم رهبری برای مقابله با این فتنه دو تصمیم گرفتند، ایشان فرمودند «بروید به نیروهای مسلح داخل خاک عراق بگویید که اگر داعش جلوتر بیاید با ما طرف هستند، دوم به آیت‌الله سیستانی نامه زدند و از ایشان خواستند جوانان به میدان بیایند».

وی تأکید کرد: با تدبیر رهبری جوانان عراق به میدان آمدند و حاج قاسم و یارانش آنها را آموزش دادند و تجهیز کردند، عملیات‌ها علیه داعش با وجود رزمندگان مقاومت یکی پس از دیگری انجام شد و داعش شکست خورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به شکست‌های مکرر دشمن گفت: آنها حالا می‌گویند چرا با روسیه ارتباط دارید، در جواب آنها می‌گوییم مگر باید از شما اجازه گرفت؟ وقتی قراردادی مطابق به منافع کشور منعقد می‌شود که دو طرف به آن عمل کنند، ما از کسی اجازه نمی‌گیریم.

وی با بیان اینکه دشمنان وقتی در مذاکره به نتیجه نرسیدند جنگ ترکیبی علیه کشور به راه انداختند اظهار کرد: در این جنگ نیروهای ترکیبی از سلطنت‌طلب‌ها، منافقین، بهائی‌ها، دموکرات و کومله آمده بودند کار را یکسره کنند، اما درود به این ملت که چنان محکم و مصمم ایستادند و درسی به آنها داد که تا ابد فراموش نخواهد کرد.

دشمنان به دنبال تجزیه ایران بودند

کوثری با بیان اینکه دشمنان به دنبال تجزیه ایران بودند اظهار کرد: آنها می‌خواستند شهر پیرانشهر را از کردستان بگیرند، منطقه را ممنوعه و جدا کنند؛ یعنی در عمل تجزیه را اجرا کنند، اما سپاه و ارتش چنان بلایی بر سر آنها در اقلیم کردستان آوردند که فکرش را هم نمی‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در حمله به مقر تروریست‌ها در اقیلم کردستان، فرماندهان آنها در جلسه‌ای موشک‌باران شدند گفت: در این اقدام بسیاری از تصمیم‌گیران تجزیه خاک وطن به لطف خدا به خاک و خون کشیده شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ما در دفاع از خاک خود با کسی شوخی نداریم افزود:‌ شهدا نشان دادند برای دفاع از دین و وطن در مقابل تمام دنیا می‌ایستند که ما نیز اگر احساس کنیم دشمن می‌خواهد به انقلاب ما آسیب بزند، چنین خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه به لطف خدا همین مردم و فراجا و بسیجیان و ... در خیابانها در مقابل دشمن و اغتشاشگران ایستادند و بر فتنه اخیر هم غلبه کردند گفت: حالا که دشمنان از براندازی در ایران ناامید شده‌اند پیغام می‌دهند ‌که مذاکره را ادامه دهیم!.

دولت و مجلس مصمم است مسیر اقتصاد دست خودمان باشد نه دشمن تا با دلار و طلا بازی کند

 کوثری ادامه داد: آنها به دروغ تا چندی پیش می‌گفتند ایران نمی‌خواهد مذاکره کند و هدف آنها هم این بود که مردم را در مقابل نظام قرار دهند، در حالی که ما همیشه آماده مذاکره هستیم اما مذاکره با نتیجه نه صرفا مذاکره.

وی با بیان اینکه در مذاکره با نتیجه هر توافقی که قبلا انجام گرفته باید اجرا شود و بعد مذاکراه جدید صورت گیرد تصریح کرد: شک نکنید دشمن از ایران اسلامی قوی می‌ترسد، اینها از ملت عزیز ایران که در حال قوی شدن هستند می‌ترسند چون می‌دانند این انقلاب به ملت‌های دیگر هم آگاهی می‌دهد چراکه این کشور با وجود تحریم هر روز پیش می‌رود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: این دولت و مجلس مصمم شده، دقیقاً همراه با ولایت اقتصاد را سروسامان دهد و به جایی برساند که مسیر اقتصاد دست خودمان باشد نه اینکه وقتی دشمن در میدان شکست خورد بتواند با دلار و طلا بازی کند.

وی با بیان اینکه به لطف خدا این مشکل هم حل خواهد شد تأکید کرد: همه با هم مصمم هستیم که مشکلات مردم برطرف شود.

پایان پیام/89040/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول