اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رقابت 13 تیم در مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان سمنان از برگزاری مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران با رقابت 13 تیم در استان سمنان خبر داد.

رقابت 13 تیم در مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدعلی شاهمیری، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان سمنان امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان سمنان از هفتم دی‌ماه با حضور 13 تیم و به مدت سه روز به میزبانی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سمنان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره از مسابقات، 13 تیم از دانشگاه‌های فرهنگیان سمنان، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، دانشگاه آزاد سمنان، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سمنان، مرکز علمی کاربردی شهرداری بیارجمند و مرکز علمی کاربردی روستا به رقابت می‌پردازند.

دبیر اجرایی دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان استان سمنان ادامه داد: در این مسابقات، پنج تیم از دانشگاه فرهنگیان سمنان، سه تیم از مرکز علمی کاربردی شهرداری بیارجمند، دو تیم از مرکز علمی کاربردی روستا و دانشگاه‌های آزاد سمنان، علوم پزشکی سمنان و جهاد دانشگاهی سمنان نیز هر کدام با یک تیم حضور دارند.

شاهمیری با بیان اینکه این مسابقات هر ساله با شعار «مناظره؛ فرصتی برای یادگیری» به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی، تقویت حس پژوهش و پرسشگری، توسعه فرهنگ نقد و گفت‌وگو و ارتقاء قدرت سخنوری و فن بیان دانشجویان است.

وی تصریح کرد: فرهنگ مناظره و گفت‌وگو برای ارائه، تبیین و دفاع از عقیده و نظر خود در نزد دیگران مسأله‌ای است که در جامعه به‌خصوص قشر دانشجو بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا دانشجویان قشر آینده‌ساز جامعه هستند و باید بیاموزند چگونه از ابعاد مختلف به طرح عقیده و نظر خود بپردازند و با پژوهش و مطالعه، دلایل و شواهد سنجیده جمع‌آوری کنند و دایره اطلاعات خود را در موضوعات مختلف گسترش دهند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان سمنان بیان کرد: این مسابقات به مدت سه روز به‌صورت حضوری در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود و در روز سوم و مسابقه فینال، تیم برتر جواز حضور در مسابقات منطقه‌ای یازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران را کسب خواهد کرد.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول