اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پرداخت ۹۶ میلیارد تومان زکات توسط مازندرانی‌ها در سال‌جاری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: در ۹ ماهه ۹۶میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شد.

پرداخت  ۹۶ میلیارد تومان زکات توسط مازندرانی‌ها در سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان فریدونکنار، حجت‌الاسلام عالیشاه در اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی علمی زکات که در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید رجایی فریدونکنار اظهار کرد: یک‌هزار و ۴۵۰ اثر از ۱۶ استان کشور به جشنواره فرهنگی علمی زکات رسید که حدود ۷۰ اثر به بخش نهایی رسید.

وی افزود: از بین آثار، بیش از ۹۰۰ اثر در بحث دانش‌آموزی، ۲۵۰ اثر در بخش رسانه و ۳۰۰ اثر در بحث خاطره‌نویسی و سایر بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با بیان اینکه زکات واژه قرآنی است که نباید مظلوم واقع شود، تصریح کرد: تابلوی اولین روستای گردشگری زکات را نصب کردیم و باید همه از برکات زکات بهره‌مند شوند.

عالیشاه با تاکید بر اینکه باید گفتمان‌‌سازی در ارتباط با زکات در کوچه پس کوچه‌ها صورت گیرد، خاطرنشان کرد: گفتمان‌سازی در زمینه زکات موجب می‌شود تا حتی یک فقیر هم نداشته باشیم‌.

وی یادآور شد: در حاشیه این جشنواره رزمایش مومنانه نیز خواهیم داشت و در این رزمایش ۲هزار بسته معیشتی و ۴۰۳ سری جهیزیه در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با اعلام اینکه در ۹ ماهه ۹۶میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شد، اضافه کرد: این میزان زکان با رشد ۱۰۴ درصدی همراه بوده که در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

عالیشاه بیان کرد: زکات جمع‌آوری شده به۴۸۱ نفر در بحث جهیزیه، ۸هزار و ۳۲ در بحث درمانی، ۵هزار و ۳۸۰ در بحث تحصیلی، ۲۱ آزادی زندانی، ۹۳ نفر در بحث مسکن و ۲هزار و ۶ نفر در بحث تعمیرات مسکن پرداخت شده است.

ضرورت فرهنگ‌سازی در بحث زکات

نماینده ولی فقیه در مازندران  نیز با تاکید ضرورت فرهنگ‌سازی در بحث زکات، گفت: اهمیت زکات در جامعه اسلامی بر هیچ کسی پوشیده نیست.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی علمی زکات که در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید رجایی فریدونکنار با تاکید ضرورت فرهنگ‌سازی در بحث زکات، اظهار کرد: اهمیت زکات در جامعه اسلامی بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی افزود: بخشی از تربیت در چهره زکات خودش را نشان داده اما باید فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: موضوع بسیار مهمی است خداوند هم به بعد تزکیه‌ای و تربیتی و هم مادی زکات توجه کرده است.

محمدی لائینی از تلاش خیران تقدیر کرد و گفت: اینکه خیران آثار کار خیر را مشاهده کنند، بیشتر راغب به کمک و مشارکت در کار خیر می‌شوند‌.

وی با اشاره به اهمیت حجاب، یادآور شد: موضوع مهم توجه به پوشش اسلامی است که جامعه کمیته امداد باید پوشش و حجاب اسلامی را بیشتر از هر نهاد دیگری رعایت کنند تا شاهد حجاب برتر باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با گرامیداشت حماسه ۹دی، گفت: چرا که ما نیاز به بصیرت داریم مردم بی‌بصیرت نمی‌توانند راه را پیدا کرده و اقدام به موقع داشته باشند که اهمیت بصیرت را نشان می‌دهد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول