اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

توقیف تورهای مخصوص صید ترال در قشم و بندرعباس

سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان از توقیف سه فروند قایق غیرمجاز پرساین متخلف در منطقه طولا قشم و بندرعباس توسط یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان خبر داد.

توقیف تورهای مخصوص صید ترال در قشم و بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سروان مهرداد رامش جان سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان امروز گفت : وارد کردن هرنوع خسارت به ذخائر آبزیان به عنوان ثروت ملی طبق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

رامش جان اظهار داشت: در پی شکایت و نارضایتی برخی صیادان  شهرستان  قشم و بندرعباس مبنی بر صید غیر مجاز به روش  پرساین توسط شناورهای متخلف، گشت دریایی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان اقدام به گشت زنی در منطقه کرد که منجر به توقیف 3 فروند قایق غیرمجازمتخلف شد.

وی تصریح کرد: در این عملیات علاوه بر توقیف شناورهای  متخلف یک دستگاه تور پرساین غیرمجاز توقیف و 7  نفر متهم  دستگیر شدند که  ضمن تشکیل پرونده و ارسال به مرجع محترم قضایی جهت سیر مراحل قانونی به شیلات شهرستان قشم و بندرعباس دلالت داده شد.

همچنین در بازدید صادقی سرپرست شیلات استان  از صیدگاه های بندرعباس و قشم از توقیف چهار دستگاه تور ترال و یک جفت تخته ترال از شناور های غیر مجاز خبر داد.

 ساسان صادقی با اشاره به اینکه ذخایر آبزیان هرمزگان به دلایلی همچون صید غیر مجاز، صید مخرب، آلودگی خوریات، افزایش تلاش صیادی به شدت تحت فشار قرار دارند تصریح کرد: بدون شک صیانت از ذخایر آبزیان برای پایداری صید و صیادی و همچنین حفظ ذخایر برای نسل آینده در مرحله اول باید توسط خود جامعه صیادی صورت پذیرد و صیادان در خط مقدم این مهم قرار دارند.

وی با بیان اینکه هرمزگان به عنوان یکی از قطب‌های مهم شیلاتی به ویژه در زمینه صید و صیادی در کشور و منطقه مطرح است گفت: ظرفیت‌های موجود در هرمزگان توانسته موجبات توسعه بیش از پیش استان، کشور و منطقه را فراهم سازد و بدون شک تداوم این مسیر نیازمند تقویت حفاظت از منابع آبزیان استان از طریق تقویت یگان حفاظت منابع شیلات استان و همچنین حمایت از شیلات استان در این راستا است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول