اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۵۰۰ معتاد متجاهر در شهرستان قدس جمع آوری شدند

فرماندار قدس گفت: ۵۰۰ معتاد متجاهر از ابتدای سال تاکنون در شهرستان قدس جمع آوری و به کمپ‌های ماده ۱۶ منتقل شدند و طی بازه زمانی و ترک کردن، به جامعه بازگشتند.

۵۰۰ معتاد متجاهر در شهرستان قدس جمع آوری شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، وحیدگلیکانی فرماندار قدس در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های معتادین متجاهر که صبح امروز انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسیدگی به معتادین متجاهر از دغدغه‌های مهم در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و این افراد در چندین مرحله با آسیب‌‌هایی مانند بزه‌کاری مواجه بوده‌اند.

وی گفت: متولیان امر موظف هستند به این قشر از افراد جامعه رسیدگی کرده و نسبت به هدایت و پاک‌سازی آنها تلاش کنند. 

فرماندار قدس ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۰۰ مورد از سهمیه شورای مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران، از سطح شهرستان جمع‌آوری شد و به کمپ‌های ماده ۱۶ دولتی مانند طلوع سبز رهایی و کمپ اخوان در غرب استان تحویل داده شد و طی بازه زمانی و ترک کردن، به جامعه بازگشتند. 

وی درخصوص بازتوانی معتادین کمپ گفت: داشتن اشتغال پس از ترک مورد توجه بوده و در این راستا لازم است برخی دستگاه‌ها مانند فنی‌وحرفه‌ای و شرکت‌ها همکاری کنند و بهزیستی در ارائه مشاوره و وام اشتغال و شناسایی تخصص آنها و اسناد هویتی با کمک ثبت‌احوال تکمیل شود. 

گلیکانی افزود: در این زمینه لازم است کمپ‌های ترک اعتیاد نیز هر زمان معتاد جدید جذب کردند، به ثبت‌احوال اعلام کنند و موضوع بیمه همگانی خدمات رایگان به جامعه هدف ارائه دهد. 

وی خاطر نشان کرد: با افزایش بسته‌های حمایتی از ناحیه دولت و نهادهای حاکمیتی میزان امیدواری جهت بازتوانی مطلوب‌تر شده و به مرحله جدید در حوزه اجتماعی وارد خواهند شد. 

فرماندار قدس طی بازدید از کارگاه تولیدی خیاطی و راه‌اندازی نانوایی در این کمپ بیان کرد: سهمیه آرد دولتی جهت تولید نان و همکاری لازم با کمک استان در این خصوص انجام می‌شود. 

وی با اشاره به اهمیت اشتغال معتادین بهبود یافته تاکید کرد: در این حوزه لازم است شهرداری و شورا همکاری بیشتری داشته و نسبت به رفع مشکلات و حمایت از آنها اقدام کنند. 

پایان پیام/۶۷۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول