اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آیین نکوداشت آیت الله سید علی شفیعی در دزفول برگزار شد/آیت‌الله اراکی:مدارس باید از مساجد سرچشمه بگیرند

آیین نکوداشت عالم برجسته و فاخر استان خوزستان، آیت الله سید علی شفیعی با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی در شهرستان دزفول برگزار شد.

آیین نکوداشت آیت الله سید علی شفیعی در دزفول برگزار شد/آیت‌الله اراکی:مدارس باید از مساجد سرچشمه بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، صبح امروز مراسم نکوداشت آیت الله سید علی شفیعی از عالمان برجسته استان خوزستان و نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و دو فرزندش طلبه شهید مرتضی شفیعی و زنده یاد حجت الاسلام سید محسن شفیعی در حسینیه ثارالله برگزار دزفول برگزار شد.

آیت لله محسن اراکی  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم اظهار کرد:آیه تطهیر یکی از بنیادی‌ترین آیات قرآن است، در واقع تطهیر آل رسول به عنوان تاسیس مرکز تطهیر جامعه بشر نازل شد.

وی با بیان اینکه خانه فاطمه، خانه تطهیر جامعه بشر است، افزود: این خانه سرچشمه‌ای است که به خانه‌های اهل ایمان کشیده می‌شود و در نتیجه یک جامعه پاک با مرکزیت این خانه بوجود می‌آید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خانه حضرت زهرا سرچشمه تداوم جامعه بشری است.

وی ادامه داد: امام بزرگوار ما، معمار کبیر انقلاب، رهبر معظم انقلاب، سید حسن نصرالله و دیگر رهبران مشابه از فرزندان این بانو هستند.

اراکی تصریح کرد: در خوزستان نیز از صدها سال پیش تاکنون شاهد برکات حضور فرزندان این حضرت هستیم‌.

وی ادامه داد: نمونه‌ای از آن‌ها سید علی شفیعی است که بیش از ۵۰ سال با تقوا و اخلاص در میان مردم حضور دارد.

اراکی بیان کرد: تربیت فرزندانی همچون طلبه شهید سید مرتضی و مرحوم حجت الاسلام سید محسن شفیعی از دستاورد‌های وجود این عالم ربانی است.

وی اضافه کرد: خوزستان استان عالم پروری است، عالمانی که در حوزه‌های مختلف حضور موثر دارند و تقدیر از این عالمان بجاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر در جامعه تقوا، صدق و وفا، امنیت و امان، امانت‌داری وجود دارد بابت حضور عالمان است.

وی با بیان اینکه عالم دین بزرگترین نعمت خدا به جامعه است، ادامه داد: شهدا و رزمندگان این مرز و بوم با پشتیبانی عالمان توانستند خاک کشور را حفظ کنند.

اراکی با بیان اینکه مساجد جای رشد و پرورش چنین افراد و عالمانی است، عنوان کرد: مسجد خواستگاه تطهیر جامعه است و باید از ظرفیت آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: مدارس ما باید از مساجد سرچشمه بگیرند به گونه‌ای که باید فرزندان و دانش آموزان ما در مسجد پرورش یابند که اگر این چنین می‌شد وضعیت ما بهتر بود.

اراکی با اشاره به اینکه فردی به این جامعه خدمت می‌کند که پاک باشد، عنوان کرد: عالم هرچه عالم‌تر باشد اما پاک نباشد به مراتب خطرناک‌تر است.

وی افزود: باید ارتباط مسجد با تمام حوزه‌ها بیشتر شود و این ارتباطات حفظ شوند. از افتخارات دزفول وجود مساجد متعدد است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت الله جنتی رئیس شورای نگهبان، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، سردار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا و برخی دیگر از مسوولان استانی با صدور بیانیه‌ای از آیت الله شفیعی تجلیل کردند.

 

 

در پایان نیز با قدردانی و تجلیل از آیت الله سید علی شفیعی از سه کتاب وی رونمایی شد.

آیت الله شفیعی ۱۲۰ جلد کتاب نوشته است که ۲۰  جلد آن هنوز ناتمام است و ۴۲ جلد آن‌ها هم به زبان عربی و فارسی منتشر شده‌اند.

آیت الله سیدعلی شفیعی در سال ۱۳۱۹ هجری شمسی در خانواده ای از سادات روحانی وارسته و خوشنام متولد شد.

آیت الله سیدعلی شفیعی پس از طی کردن دروس مقدماتی در اهواز در سن ۲۰ سالگی یعنی از سال ۱۳۳۹ تا ۱۳۴۷ در محضر اعاظم حوزه علمیه نجف با تلاش و جدیت به تحصیل علوم دینی پرداخته و در سن ۳۵ سالگی به ملکه اجتهاد رسید.
نمایندگی حضرت امام خمینی (ره) در لشکر ۹۲ زرهی خوزستان، ریاست دستگاه قضایی استان خوزستان و نمایندگی مردم خوزستان از دور دوم مجلس خبرگان رهبری تاکنون از مسوولیت های آیت الله شفیعی است.
حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی فرزند آیت الله سیدعلی شفیعی نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان خوزستان اسفندماه ۱۴۰۰ به رحمت ایزدی پیوست.
سید مرتضی شفیعی فرزند دیگر آیت الله شفیعی نیز چهارم دیماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای چهار به شهادت رسید

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول