اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در نشست وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه چه گذشت؟

به اعلام وزارت دفاع ترکیه، وزرای دفاع روسیه، ترکیه و سوریه و رؤسای سرویس‌های اطلاعاتی سوریه و ترکیه در مسکو «در فضایی سازنده» با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند

در نشست وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه چه گذشت؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ترکیه طی بیانیه‌ای از نشست وزرای دفاع این کشور، روسیه و سوریه و روسای دستگاه‌های اطلاعاتی سوریه و ترکیه در مسکو خبر داد. 

بر اساس این بیانیه، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه، «هاکان فیدان» رئیس دستگاه اطلاعات این کشور با «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه و «علی محمود عباس» وزیر دفاع سوریه و رؤسای سرویس های اطلاعاتی روسیه و سوریه در مسکو دیدار کردند.

در این نشست، بحران سوریه و مشکل پناهجویان و تلاش‌های مشترک برای مبارزه با کلیه سازمانهای تروریستی درسوریه بررسی شد.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد: « در نتیجه این نشست که در فضایی سازنده برگزار شد، بر تداوم برگزاری نشست‌های سه جانبه برای تضمین ثبات و حفظ آن در سوریه و کل منطقه توافق شد».

حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه نیز امروز (پنجشنبه، ۲۹ دسامبر)، تصریح کرد: ترکیه به وحدت اراضی سوریه احترام می‌گذارد و هدف آنکارا، مبارزه با تروریسم است.

به نوشته المیادین، وی درباره نشست سه‌جانبه در مسکو گفت: ما در این نشست بر ضرورت حل بحران سوریه به‌گونه‌ای که شامل تمامی طرف‌ها بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل شود، تاکید کردیم.

آکار ادامه داد: از طریق تلاش‌هایی که طی روزهای آتی صورت خواهد گرفت، می‌توان مشارکت‌هایی جدی برای برقراری صلح و ثبات در سوریه و منطقه را انجام داد.

به نوشته «روسیا الیوم»، وزارت دفاع روسیه نیز چهارشنبه شب اعلام کرد که وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه رایزنی‌های سه‌جانبه‌ای را در مسکو انجام داده‌اند و درباره راه‌های حل و فصل بحران سوریه و مشکل پناهجویان و تلاش‌های مشترک برای مبارزه با گروه‌های افراطی در سوریه و برقراری ثبات در این کشور و منطقه، گفت‌وگو کرده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول