اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

از مسببان نارضایتی مردم نمی‌گذرم/ شهر باید افقی توسعه پیدا کند

استاندار زنجان با انتقاد از صرف توسعه عمودی شهر گفت: شهر باید افقی توسعه پیدا کند، اگر قرار شود هزار هکتار به شهر اضافه شود و اتفاقی نیافتد، پس چرا اصلا اضافه کرده‌ایم.

از مسببان نارضایتی مردم نمی‌گذرم/ شهر باید افقی توسعه پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی استاندار زنجان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری اظهار کرد: بافت‌های فرسوده صرفا محل هدف ستاد بازآفرینی نیستند و بافت‌های ناکارآمد نیز شامل آن می‌شود.
استاندار زنجان گفت: ناکارآمد هم از لحاظ عمرانی و هم از لحاظ اجتماعی قابل تعریف است، البته در استان زنجان اقدامات خوبی داشتیم و مردم نیز می‌بینند که اقداماتی صورت گرفته است.
وی گفت: شهر زنجان را در نظر بگیرید، مدتهاست که ما زنجان را توسعه عمودی می‌دهیم، ولی توسعه افقی نداریم، رشد آپارتمان‌ها با زیرساخت‌های قبلی، این وضعیت مثل دهان شخصی است که دندان‌هایش خراب شده است و شکل آنها هیچ سنخیتی باهم ندارد.
افشارچی گفت: تقریبا در اکثر نقاط شهر همین شرایط مشهود است، مثلا همین گلشهر را در نظر بگیرید که کمتر از سه طبقه ندارد، یعنی فقط عمودی توسعه پیدا کرده است.
استاندار زنجان گفت: ما کشور پهناوری داریم اما فقط توسعه عمودی داریم و این موضوع حتی در مرکز شهر نیز مشهود است و این اتفاقات در حالی رخ داده که ما مرکز شهر را تغییر نداده‌ایم.
وی افزود: همین تراکم امکانات در مرکز شهر موجب شده که شاهد ترافیک در آن باشیم، از طرفی در مرکز شهر اقتصاد هم متمرکز شده است به همین خاطر قیمت مغازه‌ها در آن هر روز بیشتر می‌شود.
افشارچی گفت: باید قدری متفاوت فکر کنیم و امروز مدیریت شهری و مدیریت کلان باید فکری بیاندیشند و یک سری تمرکز اساسی روی برخی مسائل داشته باشیم.
استاندار زنجان گفت: امروز مدیران ما بومی هستند و دغدغه دارند، چون ساکن شهر محل خدمتشان هستند.
وی با اشاره به اینکه انجام کار درست سخت است، افزود: اما باید گام بزرگتری برداریم و به افرادی که در کوی فلسطین از راه آهن می‌نالند باید به آنها زمین بدهیم که مستقر شوند.
افشارچی با اشاره به توسعه افقی شهر ادامه داد: ما هزار هکتار از زمین‌های لیل‌آباد و 165 هکتار از زمین‌عای گرده داغ را گرفته‌ایم، باید طوری بسازیم که مردم راغب شوند به آنجا بروند، مثل شهرک کارمندان، البته تاکید ندارم که عمودی شود، چون شهرک کارمندان اوایل خوب بود، بعدا عمودی شد.
استاندار زنجان افزود: مسئله دیگری که به آن توجه داریم توزیع امکانات است، نباید مردم از گلشهر به مرکز شهر بیایند که خرید کنند، هر جا ساخته می‌شود باید مرکز خرید داشته باشد که مردم مایحتاج خود را از همانجا تهیه کنند.
افشارچی خطاب به دستگاه‌های خدمت رسان گفت: نباید برای درگیری کاری بین دو دستگاه من وورد کنم، یک متر زمین را می‌کَنید مردم دو هفته علاف می‌شوند، من ورود می‌کنم، دوباره یک مشکل دیگر ایجاد می‌شود.
وی گفت: آقای شرکت آب چاله‌ها را پر کنید، همینجا می‌گویم که از کسی که موجب نارضایتی مردم شود، نمی‌گذرم‌.
پایان پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول