اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اجرای طرح مدیریت چرا در ۳۰۵ هزار هکتار مراتع گچساران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: طرح مدیریت چرا در ۳۰۵ هزار هکتار از مراتع این شهرستان در مناطق قشلاقی در حال اجراست.

اجرای طرح مدیریت چرا در ۳۰۵ هزار هکتار مراتع گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران مجید نظری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این شهرستان ۳۰۵ هزار و ۳۴۲ هکتار مرتع وجود دارد که سالانه در هر هکتار از این مراتع بیش از ۱۰۰ کیلو گرم علوفه تولید می‌شود.

وی بیان کرد: مراتع این شهرستان سالانه تنها ظرفیت تولید علوفه برای ۱۷۳ هزار و ۱۷۴ راس دام سبک را دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران تصریح کرد: نگهداری دام یک و نیم برابر ظرفیت مراتع از مهمترین عوامل فقر پوشش گیاهی مراتع این شهرستان است.

نظری عنوان کرد: این میزان علوفه خشک در چراگاه های گچساران تولید ، که به دلیل خشکسالی های امسال این میزان ۵۰درصد کاهش داشته است.

وی گفت: برای تأمین علوفه دام‌ها و تقویت مراتع گچساران طرح‌های مرتع داری شامل بذرپاشی، نهال کاری، کپه کاری و مدیریت چرا در دستور کار این اداره قرار گرفته که اجرای بخشی از این

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران خاطرنشان کرد: طرح‌ها در بهبودی وضعیت مراتع منطقه تأثیر بسزایی خواهد داشت.

نطری بیان کرد: سال گذشته ۴۲ فقره پروانه در راستای کنترل پروانه و مدیریت چرای دام در کمیسیون های مختلف در این شهرستان ابطال گردید.

وی افزود: بیش از ۲ هزارو ۴۲۶ مرتعدار بهره بردار و فعال صنعت پرورش دام در این شهرستان دارای پروانه چرا هستند.

نظری اظهار کرد: یکی از مهم ترین مشکلات حوزه مراتع در گچساران چرای غیرمجاز دام می باشد که با همکاری انجمن مرتع داری گچساران درصدد هستیم تا در زمینه کنترل و پیشگیری از چرای غیرمجاز دام گام های بیشتری برداریم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران ادامه داد: احیای جنگل‌های این شهرستان در ۶۰ هکتار وسعت اجرا شد که برای مناطق مختلف شهرستان کشت گونه‌های بادام و بلوط کاشته شد.

انتهای پیام /۸۲۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول