اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آزادسازی پهنه‌های اکتشافی در خراسان‌جنوبی

سرپرست اداره کل صنعت و معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: پهنه‌های اکتشافی معدنی آهنگران و بشرویه آزادسازی شدند.

آزادسازی پهنه‌های اکتشافی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند،  حامد حسن‌نژاد سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پهنه‌های معدنی اکتشافی استان در حوزه  معدن از یازدهم دی ماه 1401 آزادسازی می‌شود.

وی افزود: این حوزه‌های اکتشافی معدنی شامل آهنگران شهرستان زیرکوه و بشرویه می‌باشد.

سرپرست اداره کل صنعت و معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: این دو پهنه در سال 1393 جهت اکتشافات سیستماتیک در استان تعریف شد که با توجه به اکتشافات ژئوفیزیک هوایی توسط ایمیدرو از طریق فراخوان واگذار نگردید.

حسن نژاد یادآور شد: پهنه آهنگران با وسعت 1702 کیلومتر مربع در شهرستان زیرکوه، شمال شهرستان درمیان و بخشی از شمال شرق استان و پهنه بشرویه نیز به وسعت 2732 کیلومتر مربع در شهرستان های فردوس و سرایان واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی پیگیری های به عمل آمده در یکسال اخیر و با اعلام دفتر اکتشاف وزارت متبوع مقرر گردید این دو پهنه راس ساعت 11 روز یکشنبه مورخ 11 دی ماه 1401 آزادسازی گردد.

 سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: موقعیت و محل این پهنه ها در سامانه کاداستر مشخص گردیده که متقاضیان ثبت این محدوده ها می توانند در تاریخ اعلامی به سامانه کاداستر مراجعه نمایند.

انتهای‌پیام/69014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول