اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

تحقیقات محققان ایرانی برای تولید رادیو داروها/ داروهای جدید رونمایی خواهد شد

معاون تحقیقات وزارت بهداشت از رونمایی داروهای جدید فناورانه خبر داد.

تحقیقات محققان ایرانی برای تولید رادیو داروها/ داروهای جدید رونمایی خواهد شد

یونس پناهی معاون تحقیقات وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که تحقیقات در حوزه داروهای رادیوتراپی در چه وضعیتی قرار دارد اظهار داشت: تعدادی از دانشگاه‌های کشور مثل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، تبریز ماموریت‌هایی در زمینه تحقیق بر روی داروهای جدید و فناورانه دارند.

وی ادامه داد: در فن بازار پیش رو و ایام دهه فجر تعدادی از داروهای فناورانه و جدید رونمایی خواهد شد و بنا داریم دارویی که رونمایی می‌کنیم مجوز خود را دریافت کرده باشد و بازار آن وجود داشته باشد و پس از رونمایی دارو وارد چرخه مصرف شود نه اینکه بعد رونمایی به دنبال وجوز باشیم!

معاون تحقیقات وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: چند دانشگاه کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، تهران، بندرعباس و ساری در حال تحقیق بر روی رادیو داروها هستند که امیدواریم این داروها به زودی به تولید برسند.

به گفته پناهی تحقیق بر روی داروهای نوترکیب نیز ادامه دارد که این داروها باعث خواهند شد عوارض درمان بیماری نیز کاهش یابد.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول