اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا در شهرقدس برگزار شد

مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با حضور هیئات مذهبی و عزاداران حضرت در آستان مقدس امامزادگان حضرتین شهرقدس برگزار شد.

عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا در شهرقدس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مراسم عزاداری با حضور هیئات مذهبی و مادحین اهل بیت علیهم السلام صبح امروز در آستان مقدس امامزادگان حضرتین علیهم‌السلام شهرقدس برگزار شد.

این مراسم در معیت پرچم متبرک حضرت زینب سلام الله علیها برگزار شد و سوگواران حضرت زهرا(س) با مرثیه‌خوانی و سینه‌رنی به عزاداری پرداختند و این غم جانسوز را به ساحت مقدس صاحب‌الزمان (عج) تسلیت داشتند.

در حاشیه این عزاداری به‌طور نمادین پیکر مطهر حضرت زهرا(س) تشییع شد و نوجوانان سرودخوانی اجرا کردند. 

 

مهمترین پیام فاطمیه وحدت حول محور ولایت است

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در جمع عزاداران حضرت(س) اظهار کرد: مهمترین پیام فاطمه(س) و فاطمیه وحدت حول محور ولایت است و حضرت وقتی دید؛ خطر انحراف، ولایت را تهدید می‌کند با سخنرانی، تبیین و روشنگری و افشاگری و حرکت به در خانه مهاجرین و انصار رفت و از ولی و ولایت دفاع کرد. 

وی گفت: مسئله تقدس زدایی از محوریت ولایت مورد هدف دشمن است اما جمهوری اسلامی قطب قدرتمند در تمام دنیاست و روز به روز نور و فروغ ولایت بیشتر می‌شود.

 

امام جمعه شهرقدس ادامه داد: حکومت جمهوری اسلامی زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) است و عده‌ای با نام حجتیه، تشیع انگلیسی و نام‌های دیگر تلاش دارند مقابل انقلاب اسلامی بایستند اما به نتیجه نخواهند رسید. 

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) خیر کثیر و رحمت و برکت بی‌انتهاست افزود: وظیفه امروز ما تبعیت و اطاعت است و شیعه اهل بیت بودن به شناخت حضرت و عمل کرده به دستورات است و امروز باید راه و رسم حضرت زهرا(س) در جامعه زبان‌زد شود و مردم و مسوولان باید شاخص‌های مانند صداقت و راستگویی و درستکاری را رعایت کنند و خود را با این اصول تنظیم کرده که این مهم از وصیت حضرت زهراست.

 

حجت‌الاسلام جوکار ادامه داد: امانتداری در وقت، بیت‌المال، تربیت درست فرزندان و امانتداری در تمام عرصه‌های زندگی و اطاعت از همسر و ولی فقیه را از سیره حضرت درس گرفته و الگوی زندگی قرار دهیم.

 

 

پایان پیام/۶۷۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول