اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ثبت‌نام 99.9 درصد جمعیت کردستان برای کارت ملی هوشمند

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان با اشاره به اینکه تاکنون تعداد یک میلیون و ۱۳۳ هزار و ۴۵۷ فقره کارت در استان صادر شده، تصریح کرد: ۹۹،۹ درصد مردم کردستان در آستانه تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی هستند.

ثبت‌نام 99.9 درصد جمعیت کردستان برای کارت ملی هوشمند

به گزارش خبرگزاری فارس، علی جوکار ظهر امروز در نشست خبری بمناسبت سالگرد تاسیس ثبت احوال در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان در سنندج،  اظهار کرد: در هشت ماه امسال  تعداد پنج هزار و ۹۶۲ واقعه وفات به ثبت رسیده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴،۴ درصد کاهش داشته است.

جوکار آمار ازدواج را در هشت ماهه امسال  تعداد هشت هزار و ۴۰۷ واقعه و طلاق را سه هزار و ۲۷۱ واقعه ذکر کرد.

وی افزود: در ۹ ماه نخست سال جاری تاکنون  ۶۸ هزار و ۴۱۴ جلد شناسنامه صادر شده است.

وی همچنین از صدور ۲۰۵ جلد شناسنامه برای  ایرانیانی که با اتباع خارجی ازدواج کرده‌اند خبر داد.

به گفته جوکار، ۹۹،۹ درصد مردم استان در آستانه تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی هستند.

وی تصریح کرد: از ابتدای اجرای صدور کارت هوشمند ملی تاکنون  تعداد یک میلیون و ۱۳۳ هزار و ۴۵۷ فقره کارت در استان صادر شده است. 

جوکار  تعداد افراد واجد شرایط برای دریافت کارت هوشمند ملی را یک میلیون و  ۲۹۸ هزار و ۱۸۴ نفر ذکر کرد و افزود: تاکنون یک میلیون و  ۲۹۷ هزار و ۹۷ برای کارت هوشمند ملی در استان ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون ۳۶ هزار و ۹۵۰ نفر برای کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده‌اند اظهار کرد: در ۹ماه سال جاری تاکنون ۵۲ هزار و ۱۳۶ فقره کارت هوشمند ملی در استان صادر شده است و تعداد هزار و ۸۷ نفر در فرایند تکمیل ثبت نام قرار دارند.

وی یادآورشد: تاکنون تعداد هشت میلیون کارت هوشمند ملی در کشور چاپ و صادر شده است. 

جوکار تعداد پرونده‌های دپو شده سال گذشته را ۵۳ فقره ذکر کرد و گفت: در سال جاری تاکنون سه فقره این پرونده‌ها به مرحله نهایی رسیده است و ۵۰ فقره دیگر در دست اقدام است.

وی افزود: در سال جاری تاکنون هزار و ۳۷۰ نفر بمنظور تغییر نام و ۷۳۱ نفر برای تغییر نام خانوادگی به ثبت احوال استان کردستان مراجعه کرده‌اند.

وی یکی از اقدامات ارزشمند ثبت احوال کردستان در سال جاری را راه‌اندازی سامانه سهیم عنوان کرد و افزود: سامانه سهیم یکی از سامانه‌های هویت ملی ایرانی است که افراد با مراجعه به این سامانه می‌توانند پایگاه اطلاعات حانوادگی خود را مشاهده کنند.

به گفته جوکار، تعداد ۲۰۰ دستگاه اجرایی سازمان ثبت احوال کشور به صورت برخط با سازمان ثبت احوال ارتباط دارند.

وی اضافه کرد: در هشت ماهه سال جاری اسامی محمد، آیهان، شاهان، آراد و هیراد بیشترین اسامی پسران و اسامی آنیا، دلوین، نیلا، ماهلین و آیلا بیشترین فراوانی دختران را در استان به خود اختصاص داده است.

به گفته وی،  در ۱۰ سال گذشته اسامی محمد در پسران و آنیا در دختران بیشترین فراوانی نام‌ها را در استان به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس،  سوم دی ماه سالروز یکصدو چهارمین سالگرد تاسیس ثبت احوال در کشور است، نخستین شناسنامه در کشور بنام فاطمه ایرانی در سال ۱۲۹۷ ه.ش در تهران صادر شده است. 

اولین ثبت احوال در کردستان در سال ۱۳۰۵ در سنندج، سقز و بیجار راه‌اندازی شده است. 

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول