اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پژوهشگر برتر چهارمحال و بختیاری: ارتباط صنعت با دانشگاه، تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند

پژوهشگر برتر استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ارتباط صنعت با دانشگاه‌ می‌تواند کمبود مالی در حوزه پژوهش را تا حدی جبران کند، گفت: محققان و پژوهشگران باید زیر چتر حمایتی قرار بگیرند تا بتوانند به تولید علم بپردازند.

پژوهشگر برتر چهارمحال و بختیاری: ارتباط صنعت با دانشگاه، تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مریم پیمانی با اشاره به اینکه امور پژوهشی در فضای دانشگاه‌ها باید با انگیزه بالا و خارج از جبر و الزام انجام شود، گفت: در حال حاضر کمبود بودجه در حوزه پژوهشی، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های محققان و پژوهشگران است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تصریح کرد: برگزاری همایش‌ها و تجلیل‌ها و اهدای جوایز به نفرات برتر می‌تواند انگیزه‌ای برای محققان و پژوهشگران باشد، اما بهتر است این افراد در طول سال زیر چتر حمایتی قرار بگیرند تا بتوانند با فراغ بال به تحقیق و تولید علم بپردازند.

پژوهشگر برتر چهارمحال و بختیاری افزود: افراد از دوران مدرسه باید با حوزه پژوهشی آشنا شوند، چرا که معرفی این حوزه از سنین کودکی و نوجوانی بسیار مفید و ضروریست.

مدیر پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با بیان اینکه معمولا در محیط‌هایی مانند دانشگاه‌، پژوهش صرفاً برای رفع تکلیف انجام می‌شود، تاکید کرد: باید به فعالیت علمی و پژوهشی که توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی صورت می‌گیرد، توجه بیشتری شود.

پیمانی با اشاره به اینکه ارتباط صنعت با دانشگاه‌ می‌تواند کمبود مالی در حوزه پژوهش را تا حدی جبران کند، گفت: ارتقای پژوهش با برنامه‌ریزی مالی و ارتباط دانشگاه‌ها با صنایع می‌تواند کمبود بودجه را تا حدی جبران و این مسئله را که می‌تواند تهدیدی در حوزه پژوهش باشد، به فرصت تبدیل کند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول