اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان: ۹۸.۵ درصد از واجدان شرایط کارت ملی گرفتند/ اعتراض به عکس کارت ملی کم شده است

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: بیش از ۹۸ درصد واجدان شرایط استان زنجان کارت ملی خود را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان: ۹۸.۵ درصد از واجدان شرایط کارت ملی گرفتند/ اعتراض به عکس کارت ملی کم شده است


به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی ژاله چیان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: سازمان ثبت احوال یک قرن است که فعالیت خود را آغاز کرده است و در این مدت نقش سازمان در سیاست‌گذاری مشخص شده است.
وی با بیان اینکه ثبت احوال از بدو تولد تا زمان مرگ و حتی پس از آن خدمات ارائه می‌دهد، افزود: به همین خاطر رسالت ثبت احوال بسیار سنگین است.
وی با اشاره به اینکه ثبت احوال علاوه بر  وظایفی که به عهده دارد، یک پایگاه اطلاعات جمعیتی دارد، گفت: بیشتر تلاش و انرژی ثبت احوال در کشور برای تکمیل این پایگاه است.
وی با اشاره به اینکه در ثانیه ۶هزار استعلام از طریق پایگاه مجازی ثبت احوال ارائه می‌شود، گفت: این پایگاه در حال تکمیل و به روزرسانی است.
وی با اشاره به تکمیل پروژه سببی نسبی در پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال بیان کرد: این موضوع در بحث انحصار وراثت، دستگاه‌های انتظامی و نظامی بسیار کاربردی است.
وی با اشاره به اینکه استان زنجان به دنبال این است که جزو استان‌های برتر در احصای اطلاعات سببی نسبی باشد، گفت: این سامانه سهیم یا هویت یکتای ایرانیان نام دارد.
وی با بیان اینکه در بحث کارت هوشمند ملی۸۶۰ هزار نفر واجد شرایط در استان زنجان داریم، گفت: تاکنون ۸۴۶ هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند به ایستگاه‌های کاری مراجعه کرده‌اند و ۱۳ هزار نفر فعلا مراجعه نکرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه تاخیر در کارت هوشمند حل شده و حتی کارت‌ها بومی هستند،افزود: حتی کسانی که کارت نداشتند، کد رهگیری دریافت کردند و بالای ۹۸.۵ درصد از جامعه هدف کارت دریافت کرده‌اند.
وی در ارتباط با عکس کارت ملی هم گفت: شناسایی از کارت هوشمند از طریق عکس انجام نمی‌شود و اطلاعات هویتی در آن ثبت می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر عکس کارت ملی مشکل داشت ما مشکلی برای تعویض کارت ملی نداریم، البته اعتراضات نسبت به عکس کمتر شده است و اگر کسی درخواست داد همین امسال تحویل می‌شود.
وی در ارتباط با هزینه تعویض شناسنامه نیز گفت: هزینه این کار ۵۰ هزار تومان است و البته برای نوزادان ۳۰ هزار تومان است که برای انتخاب کنندگان اسم قاسم در دی ماه شناسنامه رایگان صادر می‌شود.
وی در ارتباط با نرخ موالید نیز گفت: در ۹ ماهه ۱۰ هزار و ۶۰۶ واقعه ولادت و ۴ هزار و ۶۷ واقعه فوت داشته داشتیم.
پایان پیام/۷۳۰۰۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول