اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اطلاع‌رسانی درست از ظرفیت‌ها منجر به پیشرفت می‌شود

استاندار مرکزی گفت: اطلاع رسانی درست از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان‌ها پیشرفت روز افزون استان را به دنبال دارد.

اطلاع‌رسانی درست از ظرفیت‌ها منجر به پیشرفت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه عصر امروز در جلسه شورای اطلاع رسانی استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی مملو از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های متعددی است که معرفی و اطلاع رسانی درست از این ظرفیت‌ها منجر به پیشرفت خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز در شرایطی که دشمنان مدیریت افکار عمومی جامعه را در درست گرفته و به دنبال سیاه‌نمایی و القای یاس و ناامیدی در بین مردم هستند، اطلاع‌رسانی به جامعه در خصوص اقدامات و تلاش‌های دولت در راستای رفع مشکلات وظیفه رسانه‌ها است که باید به درستی انجام شود.

دستگاه‌ها ملزم به اجرای مصوبات شورای اطلاع رسانی هستند 

دبیر شورای اطلاع رسانی استان مرکزی با اشاره به آیین نامه جدید شورای اطلاع رسانی گفت: بر اساس این آیین نامه از این پس شورای اطلاع رسانی که پیش از این ریاست آن بر عهده معاون سیاسی و امنیتی استانداری بود، به ریاست استاندار تشکیل خواهد شد و معاون سیاسی به عنوان جانشین رییس شورا در جلسات حضور خواهند داشت؛ همچنین علاوه بر اعضای حقوقی، چهار نفر به عنوان عضو حقیقی دعوت خواهند شد.

دلشادی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌ها ملزم به اجرای مصوبات شورای اطلاع رسانی هستند.

وی گفت: شورای اطلاع رسانی موظف به سیاست گذاری، برنامه ریزی هماهنگی در زمینه اطلاع رسانی برنامه‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردهای دولت و اعلام هماهنگ مواضع دولت به مردم است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حجم برنامه‌های دولت به هیچ عنوان با خروجی رسانه‌ها تناسب ندارد. امروز  بیشترین سرمایه‌گذاری دشمن در حوزه رسانه و تاثیر بر افکار عمومی است، و دشمن با عملیات روانی به دنبال القای ناکارآمدی تیرگی و تاریکی و ناامیدی از آینده است که در این شرایط نهضت تبیین وظیفه‌اش سنگین‌تر و مضاعف است.

دلشادی بیان کرد: بر اساس آمار ۷۷میلیون پیام توسط ۴۶۳ هزار اکانت، هر ۱۵ دقیقه یک پست و هر روز صد پست با موضوع آموزش خشونت از سوی منافقین، سعودی‌ها و اسرائیل تولید محتوا شده است.

وی گفت: بر اساس آمار اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی صدا و سیما بوم مسائل مطرح شده در فضای مجازی شامل جنگ رسانه‌ای با 40 درصد؛ وضعیت اجتماعی و فرهنگی 30 درصد، وضعیت منطقه و بین‌الملل 14 درصد، جنگ اقتصادی 13 درصد و هجمه به صدا و سیما 3 درصد را به خود اختصاص داده است، همچنین مقایسه فعالیت جریانات در فضای مجازی نشان می‌دهد 32 درصد توسط براندازان، 21 درصد رسانه‌های انقلابی، 18 درصد فعالین مردمی، 10 درصد اصلاح طلبان، 10 درصد سلطنت‌طلبان، 9 درصد منافقین صورت می‌گیرد.

برگزاری 20 جلسه شورای اطلاع رسانی از ابتدای کار دولت سیزدهم

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: از ابتدای کار دولت سیزدهم تاکنون ۲۰جلسه با ۸۳ مصوبه شورای اطلاع رسانی برگزار شده که بخش قابل توجهی از مصوبات اجرایی شده است.

حجت‌الاسلام الواری افزود: یکی از مشکلات شورا نبود دبیرخانه و کمیته‌های رصد و پایش و آموزش است که با رفع این کمبودها شورا به اثرگذاری بیشتری دست خواهد یافت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول