اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اعلام مشخصات محل شهادت و خاکسپاری 6 شهید گمنام در قم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم مشخصات عملیات محل شهادت 6 شهید گمنام و مکان خاکسپاری آن‌ها در قم را اعلام کرد.

اعلام مشخصات محل شهادت و خاکسپاری 6 شهید گمنام در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام علی لقمان‌پور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم اظهار کرد: روز سه‌شنبه ششم دی همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، پیکر‌های مطهر شش تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در مراسم باشکوهی تشییع و در شش مرکز نظامی، حوزوی و فرهنگی خاکسپاری می‌شود.

وی با اشاره به مشخصات شهدای گمنام و اسامی محل‌های خاکسپاری هر یک، گفت: شهید گمنام ۱۸ ساله که در عملیات رمضان به شهادت رسیده و در شرق بصره تفحص شده در مجتمع نور منطقه نیروگاه قم، شهید ۲۳ ساله مربوط به عملیات بیت المقدس ۷ و تفحص شده در شلمچه در مجتمع امامت نیروی دریایی سپاه و شهید ۲۴ ساله عملیات بیت المقدس ۷ تفحص شده در شلمچه، در پژوهشگاه امام صادق (ع) خاکسپاری خواهند شد.

لقمان‌پور افزود: پیکر مطهر شهید گمنام ۱۶ ساله عملیات کربلای ۵ تفحص شده در شلمچه، در پردیس آیت الله طالقانی دانشگاه فرهنگیان، شهید ۴۱ ساله عملیات کربلای ۵ تفحص شده در شلمچه، در گردان زرهی والفجر و شهید ۱۷ ساله مربوط به عملیات کربلای ۵ تفحص شده در شلمچه نیز در مجتمع عالی بنت‌الهدی واقع در پردیسان تدفین خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: مراسم تشییع عمومی شهدا همزمان با تشییع پیکر‌های مطهر ۳۰۰ شهید گمنام در سراسر کشور، از ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه ۶ دی از حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسیر خیابان شهدا، میدان جانبازان تا ابتدای ورزشگاه شهید حیدریان برگزار و این مراسم به صورت زنده از رسانه‌ها پخش می‌شود.

لقمان‌پور گفت: معراج شهدای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم واقع در ضلح جنوبی میدان مفید میزبان مردم ولایتمدار و شهیدپرور قم برای زیارت پیکر‌های مطهر شهداست و مراسم وداع نیز دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

پایان پیام/78034

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول