اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

هشدار شروع موج جدید کرونا در نیشابور

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیشابور نسبت به شروع موج جدید کرونا به شهروندان هشدار داد.

هشدار شروع موج جدید کرونا در نیشابور

دکتر مجید درودی در گفت و گو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: در استان خراسان رضوی تعداد شهرها با وضعیت زرد رو به افزایش است و ۴ شهر در استان در وضعیت زرد قرار دارند‌ از این رو روند صعودی، وقوع موج جدید کرونا را در زمستان خبر می دهد.

سرپرست علوم پزشکی نیشابور افزود: طی هفته گذشته ۲۵بیمار در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲بهمن بستری شدند و تعداد مراجعان سرپایی و بهبود یافته ۱۵۱نفر بوده است. اما یک نفر در این مدت بر اثر کرونا جان خود را از دست داد. با توجه به میزان واکسن تزریقی که ۵۷ دوز بوده ما شاهد بی‌‌توجهی شهروندان به تزریق دوز یادآور واکسن کرونا هستیم. 

درودی با ذکر این نکته که ویروس کرونا همانند سایر ویروس ها دچار جهش ژنتیکی می‌شود و این موضوع اثر واکسیناسیون را کاهش می‌دهد، تاکید کرد: با افزایش ابتلا در کشورهای اروپایی و آسیایی، احتمال افزایش موارد در کشور ما هم وجود دارد و پایان مرحله اضطراری به معنای خاموش‌ شدن اپیدمی نیست؛ بنابراین با توجه به هم‌زمانی این موج با فصل زمستان و افزایش سایر بیماری های تنفسی، شهروندان‌ باید به صورت جدی شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی را رعایت کنند و با تکمیل واکسیناسیون دوز یادآور، نقش موثری در کاهش و قطع زنجیره انتقال کرونا داشته باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول