اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

یادواره ۸۴ شهید عملیات کربلای چهار در کازرون برگزار می‌شود

فرمانده سپاه کازرون گفت: یادواره ۸۴ شهید کازرونی در عملیات کربلای چهار و گرامیداشت مبارزان نهضت مقاومت جنوب به فرماندهی ناصر دیوان کازرونی همزمان با ایام فاطمیه (س)در این شهرستان برگزار می‌شود.

یادواره ۸۴ شهید عملیات کربلای چهار در کازرون برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، سرهنگ‌ غلامرضا توکل با اعلام این خبر گفت: روز چهارم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی، روزی مقدس برای مردم انقلابی کازرون می باشد، ۴ دی ماه سالروز شهادت ۸۴ فرزند برومند این شهرستان در عملیات کربلای چهار در سال 1365، که این روز را به عنوان یک روز شاخص و تاثیرگذار  و به نام روز کازرون در تقویم ملی ثبت و ماندگار شده است. 

فرمانده سپاه شهرستان کازرون تاکید داشت: 4 دی ماه، روزی است که مبارزان و مجاهدان این شهرستان به فرماندهی ناصر دیوان کازرونی که با اذن و فتوای جهاد علمای عالیقدر زمان به خصوص حاج سید عبدالحسین لاری به جنگ با استعمارگر قرن ، انگلیس جنایت کار شتافتند و با شکست پلیس جنوب در این روز برگ زرینی در تاریخ کشور ایران به یادگار ثبت نمودند. 

وی اظهار داشت: ماه دی در اذهان مردم انقلابی کازرون با توجه به وقایع و اتفاقاتی از قبیل تظاهرات خونین مردم کازرون بر علیه رژیم پهلوی در 9 دی ۱۳۵۷ ، راهپیمایی مردم کازرون بر علیه هتاکان به ساحت امام حسین (ع)  در ۸ دی ماه ۱۳۸۸ که به همین منظور از ۴الی ۱۳ دی ماه دهه کازرون نامگذاری شده است که همه ساله در این دهه مراسم و برنامه های ویژه ای در سطح شهرستان انقلابی کازرون برگزار می گردد.

 

توکل یادآور شد: با توجه به مناسبت های متعدد دی ماه در تاریخ شهرستان کازرون و با توجه به جلسات برگزار شده در این خصوص، برگزاری مراسم با وحدت و انسجام هر چه بهتر همه مردم شهرستان مراسم گرامیداشت ۸۴ شهید شهرستان کازرون در عملیات کربلای چهار و مبارزان نهضت مقاومت جنوب به فرماندهی ناصر دیوان کازرونی، ساعت هفت امشب در کانون شهید عسکری خیابان شریعتی شهرستان کازرون برگزار می شود.

وی به برنامه های دیگر در این ایام پرداخت و خاطرنشان نمود: گل افشانی قبور مطهر شهدای عملیات کربلای ۴ در امامزاده سید حسین (ع) و نوربخش و دیدار با برخی از خانواده های شهدای این عملیات از دیگر برنامه های در ۴ دی ماه شهرستان کازرون با حضور مسئولان این شهر می باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول