اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس رتبه اول سطح زیر کشت قراردادی گندم در کشور/ صدور بیمه‌نامه با ۲۰ درصد تخفیف

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس با اشاره به اینکه فارس رتبه اول سطح زیر کشت قراردادی گندم را در کشور به خود اختصاص داده، گفت: بیش از ۱۲ هزار و ۷۱۷ کشاورز، در قالب 13 هزار فقره قرارداد کشت گندم آبی منعقد کردند.

فارس رتبه اول سطح زیر کشت قراردادی گندم در کشور/ صدور بیمه‌نامه با ۲۰ درصد تخفیف

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، گندم به عنوان محصولی استراتژیک برای بسیاری از کشورها از جمله کشور ما به حساب می آید و بسیاری از کشورها سعی دارند در تولید این محصول خودکفا شوند.

 از همین رو کاشت گندم از جمله کسب و کارهایی است که اکثر کشاورزان ما در کشور و استان فارس به آن اشتغال دارند و بازار تضمینی آن نیز باعث افزایش رغبت کشاورزان به کاشت این محصول استراتژیک شده است.

گندم از غلاتی است که علاوه بر مناطق معتدل، در مناطق سردسیر نیز کاشته می‌شود و کاشت گندم در تعیین امنیت غذایی اهمیت بسیاری دارد.

 در کشور ما ۹۰ درصد گندم تهیه شده برای تهیه نان مصرف می شود اما با وجود تلاش‌های بسیار، از پتانسیل موجود در این زمینه استفاده نمی‌شود که از دلایل آن، می‌توان به ضعف مدیریت زراعی و استفاده کمتر از دستگاه‌ها و روش‌های به روز اشاره کرد.

صدور بیمه‌نامه با ۲۰ درصد تخفیف

 مهدی جمالی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس در گفتگو با خبرنگار فارس، به  سیاست‌های تشویقی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص کشت قراردادی گندم اشاره کرد و گفت: در کشت قراردادی گندم، صدور بیمه نامه با ۲۰ درصد تخفیف انجام می‌شود و کشاورزان مابقی حق بیمه را در زمان تحویل محصول به دولت پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های تشویقی برای کشت قراردادی گندم، تامین کود‌های پایه تا ۵۰ درصد قیمت تمام شده یارانه‌ای برای گندمکاران است.

هر تن گندم تحویلی، ۱۰۰ هزار تومان تشویق

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس افرود: پرداخت ۱۰۰ هزار تومان به عنوان تشویقی به ازای هر تن گندم تحویلی، در اولویت خرید قرار گرفتن محصول کشت‌های قراردادی و در اولویت پرداخت بودن وجوه به ازای خرید، از دیگر مشوق‌های دولت در کشت قراردادی گندم است.

وی با تاکید بر اینکه بالغ بر ۱۰۱ هزار هکتار از اراضی آبی گندم این استان به صورت قراردادی کشت شده است، اظهار داشت: فارس رتبه اول سطح زیر کشت قراردادی گندم در کشور دارد و 12 هزار کشور در زمینه تولید گندم فعالیت دارند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول