اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تولید بسیاری از صنایع با بی‌توجهی به پژوهش مشکل‌دار شده است

استاندار سمنان گفت: امروز بسیاری از واحدهای صنعتی به دلیل عدم توجه به کار پژوهشی و نیاز جامعه در تولید دارای مشکل هستند.

تولید بسیاری از صنایع با بی‌توجهی به پژوهش مشکل‌دار شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان شنبه‌شب در جشنواره تجلیل از محققان و پژوهشگران برتر استان سمنان در سالن جلسات یادگار امام استانداری اظهار کرد: همه می‌دانیم توسعه کشور ارتباط مستقیم با اقدامات پژوهشی، علمی، سفارش‌محور و کاربردی دارد و در استان نیز باید این اقدامات بر اساس نیازها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: پژوهشگران، تولیدکنندگان و نخبگان باید در راستای رفع مشکلات موجود در استان سمنان دست به دست هم داده و گام بردارند.

استاندار سمنان ادامه داد: جوان‌ترین پروفسور اندیشمند کشور از استان سمنان بوده که این ‌امری بسیار ارزشمند است.

هاشمی بیان کرد: امروز بسیاری از واحدهای صنعتی به دلیل عدم توجه به کار پژوهشی و نیاز جامعه در تولید دارای مشکل هستند.

وی گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برای اجرای کارهای پژوهشی خود باید از ظرفیت دانشگاه‌های استان به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

استاندار سمنان اضافه کرد: افزایش بهره‌وری در راستای تحقق رشد اقتصادی در استان سمنان با بهره‌گیری از ظرفیت پژوهش و فناوری و توان محققان، پژوهشگران،‌ اساتید، علما و دانشگاهیان امری ضروری است.

هاشمی بیان کرد: در حوزه گردشگری، صنعت و کشاورزی باید از ظرفیت اقدامات پژوهشی و علمی در راستای تحقق رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری در سایه ارتباط مطلوب و قوی با دانشگاهیان استفاده شود.

وی تصریح کرد:‌در حوزه بهبود، ساماندهی و ارتقای مقوله‌های مرتبط با آب و جمعیت در سطح استان می‌توان از ظرفیت پژوهشگران و محققان و اقدامات علمی، پژوهشی کاربردی بهره‌گیری کرد.

در این مراسم، از ۱۰۰ پژوهشگر و محقق برتر استان در زمینه‌های مختلف تجلیل شد.

پایان پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول