اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مجموعه بزرگ قرآنی در شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

سرپرست ادار‌ه‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در محفل انس با قرآن و تجلیل از ۷۰ نوجوان و جوان منتخب قرآنی، از راه‌اندازی مجموعه عظیم قرآنی در شهرکرد خبر داد.

مجموعه بزرگ قرآنی در شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، پیام احمدی در محفل انس با قرآن و تجلیل از ۷۰ نوجوان و جوان منتخب قرآنی در مسجد باقرالعلوم(ع) شهرکرد از راه‌اندازی مجموعه عظیم قرآنی در شهرکرد خبر داد.

سرپرست ادار‌ه‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه طرح تربیت نخبگان قرآنی برای نوجوانان ۱۰ تا ۱۶ سال به همت موسسه قرآنی نسیم وحی در حال اجراست، گفت: با کشف و پرورش استعدادهای قرآنی گامی بلند در مسیر تقویت فضیلت‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته می‌شود.

مسعود داوری، مدیر موسسه قرآن و عترت نسیم وحی شهرکرد نیز در این محفل اظهار کرد: محفل سالانه تجلیل از قرآن‌آموزان به دلیل شرایط کرونایی در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ برگزار نشده بود اما امروز توفیق حاصل شد که نوجوانان و جوانان منتخب سه سال گذشته نیز تجلیل شوند.

وی با اشاره به اینکه این افراد از سه گروه برنامه‌های آموزشی مؤسسه شامل طرح استعدادهای قرآنی، طرح تربیت نخبگان قرآنی و کلاس‌های آزاد انتخاب شده‌اند، افزود: با اجرای این طرح‌ها شماری از نوجوانان علاقه‌مند و مستعد از چهارم ابتدایی تا متوسطه اول و دوم تحت آموزش قرار گرفتند.

داوری در خصوص برنامه‌های اجرایی این محفل قرآنی، مطرح کرد: اجرای تلاوت‌‌های تحقیق، همخوانی و فرازخوانی توسط نوجوانان قرآن‌آموز و همچنین اجرای برنامه توسط چند حافظ خردسال با هدف تشویق و ایجاد انگیزه برگزار شد.

مدیر موسسه قرآن و عترت نسیم وحی شهرکرد افزود: تلاش شد شاخص‌های اخلاقی و رفتاری در میان قرآن‌آموزان منتخب دیده شود تا شاهد ترویج و برجسته‌سازی الگوهای رفتاری و تربیتی خوب در میان جامعه مخاطب باشیم.

داوری با بیان اینکه طرح نخبگان قرآنی با رویکرد توجه به مفاهیم و تدبر در آیات در کنار مباحث فنی قرائت تحقیق اجرا می‌شود، اظهار داشت: در این طرح قرآن‌آموزان با تعالیم تدبر در نیم جزء پایانی قرآن کریم آشنا می‌شوند و این رویکرد جدید در لبیک به امر مقام معظم رهبری مبنی بر قرائت متدبرانه، آغاز شده است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول