اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

سالانه یک میلیارد دلار پوشاک قاچاق می‌شود/ یک میلیون نفر در حوزه پوشاک کشور مشغول بکارند

مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صمت، مبارزه با قاچاق پوشاک را از دیگر برنامه‌های این مرکز برشمرد و گفت: حدود یک میلیارد دلار تخمین ما از قاچاق سالانه پوشاک است که با همکاری دستگاه‌های قضایی و انتظامی درصدد کاهش چشمگیر این میزان قاچاق هستیم.

سالانه یک میلیارد دلار پوشاک قاچاق می‌شود/ یک میلیون نفر در حوزه پوشاک کشور مشغول بکارند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محسن گرجی ظهر امروز در سفر به لرستان و بازدید از واحد زاگرس پوش بروجرد و در جمع خبرنگاران، این مجموعه را یکی از بهترین و خوشنام‌ترین واحدهای صنعتی تولید پوشاک کشور عنوان و اظهار کرد: شناسایی ظرفیت‌ها و رفع مسائل هدف سفر امروز به لرستان و بازدید از واحدهای تولیدی این استان است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه زاگرس پوش طرح توسعه‌ای را در نظر دارد که با تمام توان در هماهنگی خرید ماشین‌آلات و تسهیلات مختلف از جمله تامین مالی زنجیره‌ای و تبصره ۱۸ این واحد را حمایت خواهیم کرد.

مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت، راهبرد توسعه بازارهای صادراتی را از اولویت‌های این مجموعه برشمرد و افزود: اول تا چهارم اسفندماه با حمایت وزارت صنایع، پاویون مشترکی را در نمایشگاه روسیه خواهیم داشت.

گرجی بیان داشت: نمایشگاه پوشاک روسیه یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین نمایشگاه‌ها در جهان است و امیدواریم صنایع ایران با حضور در این نمایشگاه به بازار مستعد روسیه ورود کنند.

وی با بیان اینکه صنعت پوشاک، صنعتی اشتغال‌آفرین با حداقل میزان سرمایه است، گفت: ۷۰۰ مجموعه تولیدکننده پوشاک صنعتی و حدود ۳۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی و توزیعی داریم و راهبرد اصلی ما ایجاد بازارهای صادراتی و مقیاس کردن واحدهای کوچک است.

مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صمت، مبارزه با قاچاق پوشاک را از دیگر برنامه‌های این مرکز برشمرد و افزود: حدود یک میلیارد دلار تخمین ما از قاچاق سالانه پوشاک است که با همکاری دستگاه‌های قضایی و انتظامی درصدد کاهش چشمگیر این میزان قاچاق هستیم.

گرجی تصریح کرد: در کل مجموعه صنعتی پوشاک و صنفی تولیدی و توزیعی حدود یک میلیون نفر مشغول به کار هستند.

وی در پایان گفت: صادرات پوشاک در کشور ضعیف است که امید می‌رود با حمایت‌های اخیر این میزان صادرات توسعه یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول