اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

9 نفر در برف و بوران آمریکا کشته شدند

دست‌کم نه نفر در طوفان و برف و بوران شدید در سراسر ایالات متحده جان خود را از دست دادند و بیش از پنج هزار پرواز لغو و برق بیش از یک میلیون آمریکایی نیز قطع شد.

9 نفر در برف و بوران آمریکا کشته شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه طوفان شدید به همراه برف و بوران در این فصل از تعطیلات کریسمس و سال نو، ایالات متحده آمریکا را دربر گرفته، دست‌کم نه نفر جان خود را بر اثر رخدادهای مرتبط با بوران و برف در مناطق مختلف آمریکا از دست دادند.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گزارش کرد گرداب قطبی در این فصل از تعطیلات، سراسر ایالات متحده آمریکا را درنوردیده و در پی آن دست‌کم نه نفر کشته شدند و بیش از ۱.۱ میلیون نفر با قطعی برق روبرو شده‌اند و هزاران پرواز نیز لغو شده یا به تأخیر افتاده است.

به نوشته این گزارش، طوفان زمستانی «الیوت» که بسیار اتفاق نادری است، موجب اختلال در سراسر ایالات متحده آمریکا شده و ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها روز جمعه، هشدار یا توصیه‌های آب‌  و هوای زمستانی دریافت کردند.

بر اساس این گزارش، کولاک، برف و بوران همراه با مه، تگرگ و یخبندان و بادهای قدرتمند از مرز کانادا به سمت جنوب تا «ریو گراند»، ساحل خلیج و مرکز فلوریدا و از شمال غربی اقیانوس آرام تا ساحل شرقی امتداد داشته است. شدت برف و بوران،‌ دمای هوا را در برخی ایالات غربی به زیر ۴۰ درجه کاهش داده است.

بر اساس این گزارش،‌ برآورد می‌شود که حدود ۱۰ هزار پرواز روز جمعه در آمریکا به تعویق افتاده یا لغو شده است. بسیاری از پروازها در نیویورک، شیکاگو و دنور لغو شده‌اند.

از طرف دیگر، جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به تمامی مردم کشورش هشدار داد که طوفان‌ها را جدی بگیرند. وی در این خصوص گفت: «این شبیه یک روز برفی دوران کودکی شما نیست. رخدادی بسیار جدی است».

پایان پیام/

زهرا حاج محمد ابراهیم طهرانی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول