اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

برگزاری دومین دور مشورت‌های سیاسی ایران و بنگلادش در داکا

دومین دور مشورت‌های سیاسی ایران و بنگلادش به ریاست علی باقری و قائم مقام وزارت خارجه بنگلادش در داکا برگزار شد.

برگزاری دومین دور مشورت‌های سیاسی ایران و بنگلادش در داکا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، دومین دور مشورت‌های سیاسی بین وزارتخانه‌های امور خارجه‌ جمهوری اسلامی ایران و بنگلادش در داکا برگزار شد. 

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه و «مسعود بن مومن» قائم مقام وزارت امور خارجه بنگلادش، ریاست هیأت‌های ایرانی و بنگلادشی را در این دور از رایزنی‌ها بر عهده داشتند و درباره راه‌های توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند. 

همچنین در این نشست که نمایندگان دستگاه‌های اقتصادی بنگلادش هم حضور داشتند، دو طرف بر برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و بنگلادش تأکید کرده و فعال سازی تعامل پارلمانی را پشتوانه استحکام روابط دوجانبه ارزیابی کردند. 

در این نشست همچنین مقرر شد هیأت‌های بازرگانی ایران و بنگلادش از جمله هیأت‌های اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن، تعاملات تجاری دو کشور را افزایش دهند. 

در این نشست دو طرف همچنین درباره موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز گفت‌وگو و رایزنی کردند. 

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در این نشست با اشاره به اصالت حقوق بشر در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: قدرت‌هایی که ده‌ها سال حقوق ملت مظلوم فلسطین را زیر پا گذاشته و با تمام توان از اشغالگری و تجاوزگری رژیم صهیونیستی حمایت کرده و می‌کنند، وجاهت و صلاحیت اظهارنظر درباره حقوق بشر را ندارند.

باقری با اشاره به پیوندهای تاریخی، تمدنی و فرهنگی بین دو ملت ایران و بنگلادش، تحکیم پیوندهای دو کشور را در گرو تعامل پیوسته و گسترده بین دولت‌های ایران و بنگلادش در عرصه‌های مختلف خواند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول