اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

واحدهای کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در معرض خطر سیلاب/ خطر در مارگون بیشتر از همه نقاط است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از ورود یک سامانه قوی بارشی به استان خبر داد و از کشاورزان و تولیدکنندگان خواست تا با رعایت نکات فنی و ایمنی، جلوی خسارت به واحدهای تولیدی را بگیرند.

واحدهای کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در معرض خطر سیلاب/ خطر در مارگون بیشتر از همه نقاط است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج سید علی معتمدی‌پور با اشاره به موج بارشی اخیر اظهار کرد: اداره بحران سازمان جهاد کشاورزی در آماده‌باش است و هشدارهای لازم به کشاورزان داده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: بارش برف وباران برای روز شنبه سوم دی ۱۴۰۱ در شمال و غرب کشور  پیش‌بینی شده و کانون بارش‌ها در حوزه زاگرس مرکزی خواهد بود.

معتمدی‌پور با بیان اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی و ستاد بحران کشور، کانون بارش‌ها در استان‌های ایلام، لرستان، چهارمحال، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر است، ادامه داد: اگرچه همه کشاورزان در همه نقاط استان باید هوشیار باشند اما در شهرستان مارگون خطر سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها بیشتر است. 

وی گفت: در این مدت احتمال قطعی برق و کاهش شدید دما وجود دارد و از این حیث، گلخانه‌داران، مرغداران و طرح‌های پرورش ماهی، باید نسبت به ذخیره‌سازی سوخت و تامین برق اضطراری و اقداماتی که برای کاهش خسارات به استخرهای پرورش ماهی لازم است، اقدام کنند. 

معتمدی‌پور افزود: همچنین لازم است که دامداران عشایری دام‌های خود را سریعا به مناطق گرمسیری منتقل کنند.

متولی بخش کشاورزی با تاکید بر توجه به توصیه‌های کارشناسان تصریح کرد: زنبورداران نیز با توجه به کاهش شدید دما و امکان تلفات کلنی‌های زنبور عسل در مناطق سردسیری لازم است نسبت به کوچ زنبورستان خود به مناطق گرمسیری اقدام کنند.

وی گفت: تجربه بحران‌ها و حوادث گذشته نشان داده که واحدهای تولیدی که نکات ایمنی و توصیه‌های علمی و کارشناسی را رعایت کردند، آسیبی در حوادث قهری ندیدند و لذا انتظار می‌رود همه تولیدکنندگان و کشاورزان قبل از وقوع هر حادثه‌ای به فکر باشند و به توصیه‌های کارشناسان کشاورزی توجه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول