اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مقاوم‌سازی بیش از 53 هزار مسکن روستایی در کردستان/پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی به متقاضیان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان با یادآوری مقاوم‌سازی بیش از 53 هزار مسکن روستایی در کردستان، گفت: ۸۹۲ واحد مسکن روستایی در استان هم در حال مقاوم‌سازی است.

مقاوم‌سازی بیش از 53 هزار مسکن روستایی در کردستان/پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی به متقاضیان

سعید رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: تاکنون بیش از ۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان مقاوم‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز ۸۹۲ واحد مسکن روستایی در استان در حال مقاوم‌سازی است، خاطرنشان کرد: براساس مصوبه اخیر هیات دولت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی پرداخت می‌شود.

وی سود تسهیلات مقاوم‌سازی را 5 درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله عنوان کرد و گفت: در راستای تشویق و ترغیب هرچه بیشتر جامعه روستایی به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی ضمانت این تسهیلات به صورت زنجیره‌ای است.

رسولی با بیان اینکه در همین راستا توافقنامه‌ای با بنیاد مستضعفان در شهرستان سروآباد به عنوان الگو مقاوم‌سازی منعقد شده است و ۸۹۲ واحد مسکن روستایی نامقاوم شناسایی و در قالب این تفاهم‌نامه مقاوم‌سازی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان تصریح کرد: کمک بلاعوض و مصالح رایگان نیز جدای از پرداخت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به قرارگیری استان کردستان به ویژه منطقه سروآباد و کامیاران در مسیر گسل زلزله، بر ضرورت مقاوم سازی مسکن روستایی تاکید کرد و گفت: شاخص میانگین استانی از نظر مقاوم‌سازی مسکن روستایی پایین‌تر از میانگین کشوری است.

به گفته وی، براساس آخرین آمار میانگین شاخص مقاوم‌سازی در کشور ۵۰ درصد و در کردستان ۴۱ درصد است که ۹ درصد از متوسط کشوری پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه مردم استان به ویژه در غرب استان به دلیل برخی عقاید شرعی استقبالی از دریافت تسهیلات ندارند، اذعان کرد: تمام تلاش ما فرهنگ‌سازی در این خصوص است و امیدواریم زمینه تشویق جامعه روستایی به دریافت تسهیلات ارزان قیمت و مقام‌سازی واحدهای مسکونی را در غرب استان فراهم سازیم.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان در ادامه با بیان اینکه 3 هزار و ۲۶۸ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان به بنیاد مسکن معرفی شده‌اند، اظهار کرد:  برای ۲ هزار و ۴۱۱ نفر از این متقاضیان زمین تامین شده است.

وی از تلاش برای تامین زمین برای ۸۵۷ نفرمتقاضی باقیمانده خبر داد و گفت: طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای  قروه، دهگلان، دیواندره، کامیاران و بیجار اجرا شده و واحدهای مسکونی در دست اقدام در این شهرها ۳۵ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی، تا این لحظه ۳۳ واحد مسکن نهضت ملی در قروه و دیواندره به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول