اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اختلاف و تفرقه، اصل اسلام و نظام اسلامی را فرو می‌پاشد

امام جمعه ساوه گفت: علت اینکه اختلاف و تفرقه این همه خطرناک و مَنهی الهی میباشد این است که با بروز و ظهور اختلاف و تفرقه، اصل اسلام و نظام اسلامی فرو می‌پاشد.

اختلاف و تفرقه، اصل اسلام و نظام اسلامی را فرو می‌پاشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با گرامیداشت فرارسیدن ایام فاطمیه اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) حافظ نبوت و امامت است و تعظیم حضرت فاطمه (س) تعظیم همه خوبیها و در رأس آن مسئله نبوت و امامت است.

وی با بیان اینکه یکی از چشمگیرترین فعالیت حضرت فاطمه (س) در آن روزگار، اثبات امامت حضرت علی (ع) به عنوان اصل اساس دین اسلام بود، عنوان کرد: حضرت زهرا (س) در اثبات حق و مقابله با انحراف در رهبری امت اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرد و این امر را تکلیف خود می‌دانست.

خطیب جمعه ساوه با تاکید بر اینکه تلاش ما باید این باشد که به سبک زندگی فاطمی نزدیک شویم اضافه کرد: یکی از اولویت‌های تبلیغی ایام فاطمیه که وظیفه همه این است نسبت به این اولویت حساس باشند موضوع وحدت و انسجام مردم و نفی اختلاف و تفرقه است. 

حجت الاسلام رحیمی اولویت قیام حضرت زهرا سلام الله علیها را حفظ وحدت و انسجام امت و جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: موضوع وحدت و انسجام اجتماعی در جامعه به قدری اهمیت دارد که قرآن یکی از وظایف انبیا را ایجاد وحدت وتفرقه زدایی بیان می‌کند لذا باید به این موضوع به طور ویژه توجه شود.

وی گفت: علت اینکه اختلاف و تفرقه این همه خطرناک و مَنهی الهی میباشد این است که با بروز و ظهور اختلاف و تفرقه، اصل اسلام و نظام اسلامی فرومی‌پاشد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول