اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

امام جمعه اهل‌سنت سنندج: توقف روند روبه رشد کشور هدف دشمن در ایجاد آشوب و ناامنی است

امام جمعه اهل سنت سنندج هدف دشمن در ایجاد آشوب و ناامنی در ایران و کردستان را توقف روند رو به رشد و پیشرفت‌های روزافزون دانست و گفت: دشمن امروز تمام توان خود را برای ضربه‌زدن به اسلام و انقلاب به کار گرفته است.

امام جمعه اهل‌سنت سنندج: توقف روند روبه رشد کشور هدف دشمن در ایجاد آشوب و ناامنی است

‌به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج از مردم به عنوان ولی‌نعمت نظام نام برد و اظهار داشت: دولت باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه رفاه و بهره‌مندی مردم از خدمات مختلف را فراهم سازد.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: امروز دشمن تمام توان خود را برای ضربه‌زدن به دین اسلام و انقلاب اسلامی به کار گرفته و می‌خواهد با ایجاد آشوب و ناامنی حرکت رو به رشد و پیشرفت‌های روزافزون کشور را متوقف سازد.

وی اضافه کرد: آینده هر کشوری را جوانان آن می‌سازند دشمنان به صورت ویژه روی جوانان ما برنامه‌ریزی کرده‌اند و در تلاش هستند با بهره‌گیری از فضای مجازی آنچه را که خود می‌خواهند در بین جوانان ترویج دهند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه جوانان بزرگترین سرمایه جامعه هستند، اذعان کرد: باید از ظرفیت نیروی انسانی جوان و توانمند در مسیر توسعه و پیشبرد اهداف استفاده شود و بستر رفع مشکلات اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: امنیت امروز در کشور ما حاصل تلاش و ایثارگری نیروهای امنیتی و خاصتا سربازان گمنام است.

وی به بازگشت پیکر تعدادی از شهدای گمنام به میهن اسلامی و برنامه ای که در این خصوص در مرکز استان برگزار می‌شود، گفت: از مردم انتظار داریم مانند همیشه با حضور پرشور و ولایی خود در مراسم استقبال پیکر شهدای گمنام با شهدای میهن اسلامی تجدید بیعت کنند.

ماموستا رستمی گفت: مسجد یکی از بزرگترین مکان‌هایی است که پیامبر مکرم اسلام درباره آن می‌فرماید بر درگاه هر مسجدی ملائکی نشسته است.

وی تصریح کرد: حضور در مسجد جامع و بجا آوردن نماز جمعه براساس آنچه خدا و پیامبر خاتم فرموده‌اند معادل رفتن به خانه خدا است.

امام جمعه سنندج در ادامه با تبریک روز ثبت احوال افزود: ثبت احوال انسان از مولود تا فوت از موضوعات بسیار مهمی است که در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها نقش مهمی دارد.

وی خاطرنشان کرد: نهضت سواد آموزی نیز به عنوان یکی از برکات مهم در انقلاب اسلامی در راستای ریشه کنی بیسوادی ایجاد شد و تا به امروز برکات زیادی داشته است.

ماموستا رستمی افزود: تلاش در مسیر ریشه کنی بی‌سوادی حرکت در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی است که به واسطه نادانی و بی‌سوادی انسان و جامعه را گرفتار می‌کند از این رو همه باید در راستای ریشه‌کنی و رفع بی‌سوادی تلاش کنیم.

وی همچنین به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری سنندج در ایجاد بسترهای رفاهی و توزیع عادلانه خدمات شهری در سنندج تقدیر کرد و افزود: مسئولان و نیروهای خدوم این نهاد مردمی تمام عزم خود را برای خدمت به مردم جزم کرده‌اند و تلاش‌های خوبی در زمینه‌های مختلف در شهر انجام شده است.

امام جمعه سنندج بر الگوگیری مسئولان از امیرالمومنین در اداره جامعه تاکید کرد و  اظهار داشت: این وظیفه مسئولان است که به فکر مردم و بیت‌المال باشند و اجرای عدالت را مهمترین مولفه خود در خدمت به مردم بدانند.

وی گفت: امنیت داخلی، امنیت معیشتی و امنیت سلامت سه اصل مهم در توسعه و پیشبرد اهداف در هر جامعه‌ای است.

ماموستا رستمی با بیان اینکه امنیت در جامعه بستر توسعه است، عنوان کرد: جامعه‌ای که امنیت معیشتی نداشته باشد دچار مشکلات متعددی می‌شود امروز کشور ما از امنیت بسیار پایدار بهره‌مند است لذا می‌طلبد مسئولان برای ایجاد امنیت اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی نیز با تمام توان پای کار بیایند.

وی اضافه کرد: امروز مردم مشکلات معیشتی دارند باید این مطالبات به درستی دنبال شود و مسئولان هم برای پاسخگویی به این مطالبات همت کنند.

ماموستا رستمی در ادامه از حفظ حجاب و عفاف به عنوان بزرگترین دستور دین اسلام نام برد و با بیان اینکه توجه به این مهم در آیات متعدد قرآن مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: امروز برخی از بانوان به بهانه اعتراض و اتفاقات اخیر حجاب را نادیده می‌گیرند.

وی اضافه کرد: رعایت حجاب و عفاف جامعه را از آسیب‌های اجتماعی دور می‌سازد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول