اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تجدید پیمان مردمان عالم پرور شفت با وارث فاطمی

مردمان دیار عالم پرور شفت امشب میزبان یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس از وارثان مادر گمنام‌شان در مسجد جامع این شهر بودند.

تجدید پیمان مردمان عالم پرور شفت با وارث فاطمی

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، ایام فاطمیه در شهرستان شفت چند سالی هست که رنگ و بوی خاصی دارد؛ روزی میزبان تشییع و تدفین پنج شهید گمنام بود تا طی سال‌های اخیر که به برکت تفحص شهدا، میزبان میهمانی چند ساعته از شهدای گمنام است.

 

امشب نیز پیکر یک شهید گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس میهمان شفتی ها در مسجد جامع ولی‌عصر (عج) این شهر بود و مردمان این دیار عالم پرور از سراسر این شهرستان به دعوت حضرت زهرا سلام الله علیها در آیین استقبال از این شهید گمنام، حضور یافتند.

ظاهراً مطابقت زمان حضور شهدای گمنام در شهرستان شفت در ایام فاطمیه بی دلیل و منطق نیست. حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در مراسم آیینی که به جهت استقبال از پیکر پاک یک شهید گمنام برگزار شده بود می‌گفت: همه ما وارثان شهدا و شهدا نیز وارث حضرت زهرا سلام الله علیها هستیم.

 

به گفته وی، شهدای گمنام در ادای دین خود نیت می‌کردند که همچون وارث پاکشان حضرت زهرا سلام الله علیها، گمنام بمانند و اکنون شاهدیم که پیکر این شهدا در ایام فاطمیه در دامان پاک مومنین و رهروان شهدا قرار می‌گیرد. میزبانانی‌ که تمنا می‌کنند وارث پاک شهدا و اولیا الهی قرار بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان می‌گفت باید تلاش کنیم همچون شهدا، خلف صالح باشیم. شهدایی همون شهیدان سلیمانی و شهریاری؛ شهدای همچون مدافعان حرم و امنیت. حجت‌الاسلام مهدوی می‌گفت: یکی از دلایل بدوارث شدن انسان، ضایع کردن نماز است. او می‌گفت فرقی نمی‌کند انسان فرزند شهید باشد یا برادر و خواهر شهید. هرکسی نماز را ضایع کند بد وارث می‌شود.

 

مهدوی می‌گفت: یکی از دلایل اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها کتک خورد به خاطر این بود که در زمان حضرت رسول صلوات الله علیه عده‌ای آرزوهای الهی خود را گم کردند و به ناحق آرمانهای الهی را فراموش کردند. شهرت طلب بودند و آن قضایایی فجیع را ایجاد کردند. وی می‌گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها زمانی کتک خورد که هتاکان هنوز شبیه حضرت رسول نماز می‌خوانند!

به راستی، شهدای گمنام وارثان پاک حضرت زهرا سلام الله علیها هستند. نشانه‌های پاکی که امشب آمدند تا آرمان‌های الهی را به ما یادآوری می‌کنند.

امشب شهید گمنام به جماعتی در شهرستان عالم پرور شفت یادآور شد که قدر وارثانی همچون سید شفتی و میرزای شفتی را بدانند. همان هایی که سبب شدند تا معارف الهی به دست ما برسد و تا ما آرمان الهی را گم نکنیم.

به قول حجت الاسلام مهدوی ما وارثان شهدایی هستیم که با خون دل اسلام و انقلاب را به دست ما رساندند. باید امانت‌دار و وارث واقعی شهدا و آرمان‌های پاکشان باشیم.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول