اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

جزئیات توزیع بارش‌‌ها در کشور/ سوم دی آسمان اغلب شهرها بارانی است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه سوم دی در اغلب نقاط کشور سامانه بارشی فعال است و فقط در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور بارش نخواهیم داشت.

جزئیات توزیع بارش‌‌ها در کشور/ سوم دی آسمان اغلب شهرها بارانی است

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: بر اساس مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی امروز بارش باران در بخش‌هایی از استان‌های لرستان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری داریم.

وی افزود: فردا دوم دی، در غرب و جنوب غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌های جنوبی کشور شدت بارش‌ها بیشتر است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز شنبه سوم دی، در اغلب نقاط کشور سامانه بارشی فعال است و فقط در بخش‌هایی از جنوب شرق بارش نخواهیم داشت، بیشینه بارش‌ها در روز شنبه در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور است.

ضیائیان گفت: روز یکشنبه در بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمار شرق بارش‌های پراکنده داریم و سامانه بارشی مذکور روز دوشنبه اوایل وقت از کشور خارج می‌شود.

* یخبندان در 13 مرکز استان

وی درباره وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا نیمه ابری، برخی ساعات وزش باد ملایم پیش‌بینی می‌شود. روزهای شنبه و یکشنبه آسمان تهران ابری و در برخی ساعات با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت  9 و 6 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد، بیرجند، زاهدان و مشهد با کمینه دمای 3 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهندن بود.

ضیائیان افزود: فردا در 13 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود که شامل اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، بجنورد، بیرجند، تبریز، زاهدان، زنجان، شهرکرد، قزوین، مشهد، و همدان خواهد بود.

به گزارش فارس، ضیائیان روز گذشته با اشاره به هشدار نارنجی سازمان هواشناسی درباره باران‌های پیش‌ِ رو، ‌‌گفته بود:‌‌ از پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۰۱ تا شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۰۳ بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت و بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر‌ استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، نیمه شمالی و غربی فارس، جنوب و غرب اصفهان، برای روز جمعه پیش‌بینی می‌شود؛ روز شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۰۳ این شرایط جوی در ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، جنوب همدان و جنوب کرمانشاه، پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی در این مناطق آبگرفتگی معابر عمومی، بارش سنگین برف به‌ویژه در نواحی سردسیر و گذرگاه‌های کوهستانی‌ کولاک، مسدود شدن محورهای مواصلاتی در روستاهای سردسیر، پدیده صاعقه در نقاط گرمسیر، خسارت به زیر ساخت‌ها به ویژه قطعی برق در روستاهای صعب العبور، اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی‌شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، خسارت به صنعت کشاورزی، تاخیر و احتمال لغو پرواز، افزایش مصرف حامل‌های انرژی و افت فشار گاز می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی توصیه کرده بود که پاک‌سازی و لایروبی شبکه کانال‌ها و آب راه‌ها، پرهیز از سفرهای برون شهری، عدم فعالیت کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، عدم تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مسئول و امدادرسان، مدیریت در مصرف انرژی در دستور کار باشد.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول