اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کشاورزان داورزنی 1400 تن فلفل قرمز برداشت کردند

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: با پایان فصل برداشت محصول، هزار و ۴۰۰ تن فلفل قرمز از کشتزارهای این شهرستان خراسان رضوی برداشت و روانه بازار شد.

کشاورزان داورزنی 1400 تن فلفل قرمز برداشت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا دلبری امروز اظهار کرد: با پایان فصل برداشت محصول، هزار و ۴۰۰ تن فلفل قرمز از کشتزارهای این شهرستان خراسان رضوی برداشت و روانه بازار شد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن افزود: سطح زیر کشت فلفل قرمز این شهرستان در سال جاری ۴۰۰ هکتار بود که به طور میانگین از هر هکتار ۳.۵ تن محصول برداشت شده است.

دلبری ادامه داد: شهرستان داورزن به لحاظ سطح زیر کشت و میزان برداشت، قطب تولید محصول فلفل است و بدین لحاظ در ردیف رتبه های نخست در سطح کشور قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن با اشاره به فعالیت کارگاه های فلفل کوبی در این شهرستان گفت: عمده فلفل تولیدی شهرستان داورزن به مصرف داخلی می رسد اما بخشی از آن نیز به کشورهای منطقه صادر می شود.

فلفل قرمز به صورت تازه، خشک، رب فلفل و نیز خوابانده شده در سرکه و نمک استفاده می شود و این گیاه پایه اصلی سس های تند است.

این محصول به دلیل داشتن ویتامین ث زیاد، خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و ایمنی بدن را افزایش می دهد و اثر شیمیایی موادی را که به بافت‌های بدن آسیب می‌رسانند، خنثی می‌کند.

این ماده غذایی که حاوی کالری بسیار کمی است، برای قلب و عروق مفید است، فرایند هضم غذا را تسهیل کرده و سبب افزایش استحکام لثه ها و دندان‌ها می شود.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: داورزن قطب کشت و تولید گیاهان دارویی در خراسان رضوی است و وسعت کشتزارهای گیاهان دارویی این شهرستان به سه هزار و ۱۶۲ هکتار می رسد.

دلبری افزود: ۱۷ گونه گیاه دارویی در این شهرستان خراسان رضوی کشت می‌شود که پارسال از کشتزارهای این حوزه پنج هزارو ۱۷۴ تن محصول برداشت و روانه بازار شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول