اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کتابخوانان ناشنوای سمنانی آموزش می‌بینند

کتابخوانان ناشنوای سمنانی با هدف افزایش اعتمادبه‌نفس، خودباوری و شکوفایی استعدادهای بالقوه ناشنوایان آموزش می‌بینند.

کتابخوانان ناشنوای سمنانی آموزش می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، کارگاه آموزشی خودآگاهی و ارتباط مؤثر ویژه اعضای ناشنوای کتابخانه مرکزی استان سمنان با هدف افزایش اعتمادبه‌نفس، خودباوری و استعدادهای بالقوه ناشنوایان به همت فاروق نیازی، کتابدار بخش ناشنوایان این کتابخانه برگزار شد.

محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از برگزاری کارگاه آموزشی خودآگاهی و ارتباط مؤثر برای اعضای ناشنوای کتابخانه مرکزی سمنان با تدریس علی محبی، روانشناس بالینی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان و فرشته شجاعی، مترجم زبان اشاره در بخش ناشنوایان کتابخانه مرکزی استان خبر داد.

طاهریان با بیان اینکه مهارت خودآگاهی زیربنایی‌ترین مهارت از سری مهارت‌های ده‌گانه است، افزود: خودآگاهی سبب می‌شود افکار فرد معطوف به توانمندی‌ها و نقاط مثبتش شود و نقاط مثبت و علایق خود را کشف کند.

وی ضمن اشاره به هدف از برگزاری این کارگاه خودآگاهی و مهارت‌آموزی تصریح کرد: آگاهی از نقاط قوت به افراد ناشنوا کمک می‌کند تا اعتمادبه‌نفس و خودباوری بیشتری پیداکرده و استعدادهای بالقوه خود را شکوفا کنند؛ زیرا همه افراد از ویژگی‌های مثبت و نقاط قوت برخوردارند اما ممکن است از آن غافل باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بابیان اینکه فرد با شناخت بهتر خود احساس بهتری پیدا می‌کند و به رضایت از خود می‌رسد؛ اظهار کرد: مهارت خودآگاهی انسان را از آسیب‌های روانی و اجتماعی در امان می‌دارد و سهم مهمی در موفقیت‌های افراد دارد.

علی محبی، مدرس این کارگاه آموزشی نیز در این جلسه ضمن بیان اینکه خودآگاهی، توانایی دیدن خود به‌روشنی و عینی از طریق تأمل و درون‌بینی است، گفت: خودآگاهی دارای درجات مختلفی است و دستیابی به عینیت کلی در مورد خود امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین اگرچه همه افراد تصور بنیادی در مورد خودآگاهی دارند، اما دقیقاً نمی‌دانند که از کجا ناشی گرفته و زمینه‌ساز آن چیست و به نظر می‌رسد که میزان آن در افراد مختلف، متفاوت است. اینجاست که تئوری خودآگاهی وارد می‌شود و پاسخ‌های بالقوه‌ای به سؤالاتی مانند این را ارائه می‌دهد.

در این کارگاه آموزشی، درجات خودآگاهی و ارتباط مؤثر ناشی از خودآگاهی بر نقش‌هایی که افراد از قبیل ناجی، قربانی و ستمگر در روابط خود ایفا می‌کنند، تشریح و نقش‌های مذکور توسط شرکت‌کنندگان در کارگاه ایفا شد.

پایان پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول